מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

5 פעולות פשוטות שיאריכו את חיי המנוע שלכם

המנוע הוא לב ליבו של הרכב. טיפול נכון והתייחסות נכונה למנוע, יאריכו במידה ניכרת את חייו וגם יסייעו לנהיגה חסכונית וטובה יותר.

מערכת קמ"ש | 5/4/16
מתוך קטגוריית פרטי

חמשת הפעולות שנציג מיד, ימנעו גם הוצאות יקרות על תיקונים וגם יקטינו סיכון של תאונה עקב השבתת מנוע או תקלה חמורה באמצע הנסיעה.

להלן הפעולות ההכרחיות

1. בדיקת שמנים – לשמן יש תפקיד חיוני בתפקודו התקין של כל מנוע. בזכות השמן קטנה השחיקה שבין החלקים הנעים שבמנוע ולא נוצרת התחממות מהירה ובלתי רצויה. ירידה של מפלס השמן מתחת לכמות המומלצת מהווה, אם כן, סכנה של ממש. חשוב להקפיד על בדיקת שמנים קבועה. בנוסף, חשוב לבדוק גם את כמות המים בכדי לאפשר פעילות מנוע תקינה.

2. טיפול במסננים – כל מנוע פועל בשיתוף פעולה של בוכנות, משאבות ומסננים. חשוב מאוד לנסוע כאשר המסננים שמורים ומטופלים. תפקידו של המסנן הוא למנוע כניסת לכלוך וחלקיקים למנוע וכאשר הוא סתום – נוצרים נזקים. כמו שמחליפים שמנים באופן קבוע, כך יש גם לבצע החלפה של מסננים.

3. שמנים ותוספים איכותיים – מלבד בדיקת שמנים כפי שהוזכרה לעיל וכמובן מילוי שמן כאשר ישנו חוסר, זה עוד לא הכל. את שמני המנוע יש להחליף מדי פעם באופן יזום, כדי ליעל את פעילות המנוע. בכל ספר רכב ניתן לראות כל כמה קילומטרים יש לבצע החלפת שמנים ואם לא יודעים – חשוב להתייעץ במוסך. מוסך פורד למשל, יהיה הטוב ביותר להתייעצות לגבי החלפת שמנים ותוספים לרכב מתוצרת מאזדה. כדאי להקפיד על שימוש בשמנים טובים ובתוספים איכותיים שמשפרים את פעילות המנוע.

4. שימו לב לחום המנוע – הארכת חיי המנוע מבוססת לא מעט על ערנות יום יומית לכל מצב של תקלה אפשרית. חשוב מאוד לשים לב היטב למד חום המנוע. נורית האזהרה איננה מספקת המלצה אלא התראה! אם חום המנוע מטפס, יש לעצור את הרכב ללא דיחוי. נסיעה במצב כזה עלולה להשבית את המנוע ואפילו להביא לשריפה.

5. הקפדה על טיפולים שוטפים – מלבד כל האמור לעיל, חשוב מאוד לקחת את הרכב לבדיקה ולטיפול שוטף באופן קבוע ועל פי הנחיות היצרן. בדיקה של הרכב וטיפול שגרתי יחסכו תקלות גדולות יותר, שנובעות מהזנחה וחוסר מודעות. חשבתם שוויתור על טיפול עשרת אלפים יחסוך לכם כסף? כנראה שלא. זה עשוי להביא לפגיעה במנוע בשלב מאוחר יותר. יש לבצע בדיקות וטיפולים תקופתיים בהתאם לעומס המוטל על המנוע ועל פי המלצות היצרן.

מערכת קמ"ש | 5/4/16