מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

5 תקלות נפוצות ברכבים חשמליים

עידן מנועי הבנזין והסולר, ששלטו בחברה המערבית ובעיקר בכל מה שנוגע לכלי רכב בה, במשך שנים ארוכות מאוד, הוא עידן שעומד על סף סיומו בין אם נרצה זאת ובין אם לאו. הדרישות האקולוגיות והתכונות המזהמות של מנועי הדלק השונים, בשילוב עם האלטרנטיבות שהולכות ונהיות משוכללות ואיכותיות יותר, ומאידך גם יקרות פחות משנה לשנה – מבטיחות לנו שעידן מנועי הדלק הולך ונגמר, ואילו עידן המנועים החשמליים הוא זה שקרב אלינו במהרה.

| 24/11/15
מתוך קטגוריית ירוק

עם כל יום שעובר, רכבים חשמליים הופכים למשמעותיים יותר ויותר בעולם שלנו

כבר כיום ניתן למצוא כמויות גדולות של רכבים חשמליים שמשמשים אותנו על בסיס יום יומי ונרחב, גם אם כיום מדובר בעיקר ברכבים תפעוליים או במכונות עבודה שונות. המצב הזה עומד בפני שינוי, וגם בתחום הרכבים הפרטיים כיום ניתן למצוא כבר לא מעט דגמים חשמליים לחלוטין או למחצה. עם זאת, התרחבותם של הרכבים החשמליים גם מציבה בפנינו אתגר, שכן התקלות המסורתיות שהכרנו משתנות בצורה קלה או בצורה משמעותית, ועלינו להיערך לרכב החשמלי גם מבחינה זו.

תקלות טעינה

תקלות טעינה
כאשר אנחנו מדברים על הרכב החשמלי, חשוב להבין שעבודתו מבוססת על טעינה של הסוללה ושל המצבר. אחת התקלות בהקשר זה יכולה להיות תקלה באלטרנאטור, שתפקידו לטעון את המצבר ואת הסוללה, או תקלה בהמרת המתח מעמדת הטעינה למצבר שלנו. תקלות שכאלה צריכות להיות מטופלות על ידי חשמלאי המומחה ברכבים החשמליים.

תקלות פיוזים

כמו ברכב מונע דלק רגיל, כך גם ברכבים החשמליים ישנם פיוזים, ותקלה בהם מעידה בדרך כלל על תקלה חשמלית ברכב שלנו. תקלה שכזו גם היא צריכה להיות מטופלת על ידי חשמלאי מומחה ברכבים החשמליים, אם כי במקרה זה יתכן שגם חשמלאי רכב מקצועי רגיל יכול לסייע לנו.

תקלות סטארטרים

בדיוק כמו ברכב רגיל, גם ברכב החשמלי הסטארטר הוא רכיב חשוב במיוחד שתקלה בו היא בדרך כלל תקלה חשמלית – יש לבדוק טעינה של המצבר כמובן, ובאותה המידה יתכן גם שמדובר בקצר במעגל החשמלי.

תקלות קרינה

לרכב החשמלי חיסרון אחד בלבד מבחינה בריאותית, והוא פליטת הקרינה האלקטרומגנטית המוגברת. הרכבים המשווקים הם כאלה שבהם הקרינה היא מותרת ולא מזיקה, אך בכל מקרה יש לבצע בדיקה תקופתית ולדעת למסור לתיקון במידה והערכים חריגים.

תקלות תפעול

יתכן כי התקלות הנפוצות ביותר ברכבים החשמליים הן בכלל תקלות תפעוליות, משום שמדובר בסופו של דבר בסוג חדש של רכבים שלא כולנו מכירים כראוי. חשוב להכיר את הרכב והפעלתו היטב בטרם אנחנו מתחילים לנסוע בו באופן קבוע.

טיפול עקבי ואיכותי ברכב החשמלי מבטיח לנו שימוש ארוך ואיכותי בו

המפתח החשוב ביותר לטיפול של רכב חשמלי מכל סוג הוא שגרה איכותית של בדיקות וטיפולים בו, על ידי מכונאים וחשמלאים המתמחים בכך. אם נשמור על שגרה איכותית שכזו, נבטיח לנו רכב נקי, איכותי ומתקדם בדיוק כפי שמגיע לנו.
| 24/11/15