מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

בעיות ברגליים עקב נהיגה ממושכת

נהיגה מחייבת ישיבה ממושכת ולכן היא עלולה לגרום להופעת כאבי ברכיים, דלקות ובעיות ברגליים. חלק מהבעיות ניתן לפתור באמצעות התאמת מדרסים ייעודיים אך חשוב לשים לב לתנוחת הנהיגה וליזום הפסקות התרעננות.

| 8/9/15
מתוך קטגוריית פרטי

דלקות ובעיות ברגליים לאחר נהיגה ארוכה

נהיגה ממושכת של מספר שעות בימים מלווה בישיבה בתנוחה לא טבעית. נהיגה מן הסוג הזה נפוצה בקרב נהגי מוניות, נהגי אוטובוסים וגם מבקרי רכב שיוצאים לנסיעות של שעות רצופות. ישיבה ממושכת גורמת לכאבי ברכיים בעת הנהיגה ונובעת מתנוחה לא נכונה. גם נוקשות מפרק הברך עקב העדר תנועה עלול לגרום דלקות ובעיות ברגליים. יחד עם זאת, יש כמה פתרונות שניתן ליישם באופן מיידי על מנת לשפר את המצב:

פיזיותרפיה

פיזיותרפיה
תרגילי פיזיותרפיה מחזקים את שרירי הגב, את שלד העצמות ואת הברכיים. הם מומלצים אחת למספר ימים עבור נהגים וכדאי לשלב אותם עם מעבר לאורח חיים בריא. תרגילי פיזיותריפה גם עולים בקנה אחד עם התועלת של אימוני כושר קבועים. מי שסובל מכאבים קיימים בכף הרגל יכול לבצע את התרגילים עם מדרסים ייעודיים.

שינוי מיקום המושב

מומלץ להרחיק את מושב הנהג מההגה כדי להקל על כאבי ברכיים בזמן הנהיגה. כאן מדרסים אורטופדיים לא רלוונטיים, היות והדלקות נגרמות בשל היעדר תנועה ונוקשות המתפתחות במפרק של הברך.

התרעננות

יש לעצור להתרעננות ומתיחת שרירים בגוף אחת לשעתיים לפחות. התרעננות מונעת עייפות, מזרימה את הדם מחדש ומעודדת התפתחות של רקמה חדשה. את ההתרעננות כדאי לנצל גם כדי לשתות מים ולשטוף פנים.

באילו מקרים ניתן להיעזר במדרסים?

נהגים צריכים לגשת לאבחון של רופא מומחה על מנת לשלול בעיות ברכיים אחרות שלא קשורות לנהיגה ממושכת. את הבעיות הדורשות טיפול מהיר ניתן לפתור באמצעות התאמת מדרסים, או בעזרת שיפור היציבות הכללית עם טיפולי אפוסתרפיה. טיפולים אלו נחשבים מצוינים למניעת כאבי גב וברכיים והם יכולים להתאים לבעיות הנובעות מחוסר איזון בשלד, דלקות פרקים, עודף משקל, שחיקת סחוס וקרעים ברצועות.

מנח הגוף בעת נהיגה

נהיגה ממושכת משנה את המנח הטבעי של אגן הירכיים ומסיטה את חוליות עמוד השדרה לכיוון אחורי. הנהיגה יוצרת מצב של אי סדירות מבנית של החוליות המותניות וכך מעלה את הסיכון לתופעות כמו אישיאס, סיאטיקה ופריצת דיסק. לאחר ישיבה ממושכת ונהיגה של מספר שעות עלולים לחוש עייפות מוגברת וכאבים חוזרים ונשנים. בנוסף, הישיבה מקצרת את כל השרירים המעורבים בהחזקה ממושכת של הכפיפה ואת השרירים המעורבים בכפיפת הגפיים התחתונות. אלו בעיות שניתן למנוע עם חגורות גב ייעודיות המותאמות למבנה הגוף של הנהג.

טיפול מתאים מונע כאבים

לסיכום, אין להקל ראש בנזקים הבריאותיים הנלווים לנהיגה ממושכת. יש לטפל מוקדם ככל האפשר בבעיות ברכיים ולשקול התאמת מדרסים ואביזרים אורטופדיים נוספים שיכולים להקל על הכאבים ולמנוע החמרה שלהם בעתיד.
| 8/9/15