מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

איומי סייבר – גם על הרכב

לא יאומן כי יסופר, אך העידן שבו האקרים מקצועיים יוכלו לפרוץ אל הרכב שלנו ולהשתלט עליו כבר הגיע. אמנם זהו איום עתידי ולא נפוץ, אך הטכנולוגיה המאפשרת לו להתקיים כבר נמצאת כאן, ואפילו די מזמן. כבר שנים רבות שרכבי יוקרה המגיעים אלינו מיצרנים שונים, וגם רכבים מסדרות ייצור רגילות, מצוידים במחשבים חכמים ששולטים על מערכות הרכב השונות. לפניכם מאמר המדבר על איומי סייבר המגיעים אל כלי הרכב שלנו, על הנזקים האפשריים ועל ההתמודדות עם איומים אלו.

| 17/5/15
מתוך קטגוריית פרטי

כיצד איומי סייבר יכולים להגיע אל הרכב שלנו?

בימי הקדמה הטכנולוגית שלנו, רכבים רבים נשלטים בחלקם או באופן מלא על ידי מחשב מרכזי. המחשב המרכזי מחובר פעמים רבות אל הטלפון החכם שלנו, שמחובר מצדו אל הרשת. באמצעות גישה פשוטה אל הטלפון החכם המחובר אל הרכב, האקר מקצועי שיודע מה הוא עושה יכול לחדור למערכת הניהול המרכזית של מחשב הרכב, ודרכה לשלוט בפונקציות השונות שעליהן אחראי המחשב. האיום עצמו די רחוק, עדיין לא תועדו מקרים שבהם נגרמו נזקים כתוצאה מפריצות רכב באמצעות סייבר, ומעטים הם המקרים הרשומים שבוצע שימוש במערכות סייבר במטרה לפרוץ לרכבים, עם זאת, הטכנולוגיה המאפשרת את האיומים הללו כבר כאן, וזה רק עניין של זמן עד שהגורמים הזדוניים שמעוניינים לבצע שימוש בפרצה זו יעשו זאת.

אילו נזקים יכולים להיגרם לרכבכם כתוצאה מפריצת סייבר?

אילו נזקים יכולים להיגרם לרכבכם כתוצאה מפריצת סייבר?
הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת מיום ליום, קיימות פונקציות רבות בעולם הרכב שנשלטות באמצעות מחשבים. כיום ניתן למצוא רכבים שיודעים להחנות את עצמם, ללא צורך בנהג, וזאת באמצעות שליטה על מערכות ההיגוי והבלימה של הרכב באמצעות המחשב המרכזי המפעיל אותו, בסיוע מנגנוני חישה, ניווט ובקרה. באמצעות גישה למערכת המרכזית של המחשב באמצעות הסמארטפון או הרשת שאליה מחובר המחשב עצמו, ניתן לשלוט במנגנוני התנועה האלה ולנהוג ברכב במקום הנהג. ברכבים אחרים שבהם המחשב אינו אחראי על פעולות ההיגוי של הרכב, ניתן לגרום לנזקים אחרים כמו יצירת פקקי תנועה, שינוי בהגדרות הרכב וגניבת פרטים אישיים.

כיצד מתמודדים עם איומי רכב בתחום הסייבר?

כאמור, הטכנולוגיה המאפשרת איומי סייבר בתחום הרכב כבר כאן, אך היא אינה נפוצה ומספר הפריצות הרשמיות אינו גבוה כלל. עם זאת, יצרני הרכב מודעים לבעיות אלו ולפרצות המדוברות, ועומלים על בניית מנגנוני הגנה. בעוד מספר שנים, כאשר תחום הסייבר בעולם הרכב יהיה מפותח עוד יותר, והאיומים בו יהיו ממשיים ואף מוכרים, מערכות הגנה מרכזיות לאיומי רכב ממוחשבים תהיינה עניין שבשגרה, ממש כמו מערכת ABS, או מערכת ניווט לווייני. אף על פי שהאיום כבר כאן, הוא עדיין לא מכוון לאנשים פרטיים, אלא לאנשים בדרגת חשיבות גבוהה כמו פוליטיקאים ואנשי עסקים בכירים, ולכן אין צורך להתחיל לדאוג לגבי מיגון הסייבר של הרכב שלכם בטרם עת.
| 17/5/15