מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

כיצד נמנע אירועי שריפה באוטובוסים ורכבים

מדי פעם בפעם עולה לכותרות ידיעה אודות שריפה שפרצה ברכב פרטי או ציבורי. במאמר זה נסקור את הדרכים למניעת והפחתת התופעה.

מערכת קמש | 17/7/14
מתוך קטגוריית מסחרי וחקלאי

אחת לתקופה עולה לכותרות מקרה חמור של שריפה באוטובוס או ברכבים פרטיים. על מנת להקדים תרופה למכה ולמנוע את הנזק, רצוי להכיר את אמצעי הבטיחות העיקריים ולהשתמש בהם בצורה נכונה

שריפה באוטובוס או ברכב פרטי יכולה להיווצר כתוצאה משורה ארוכה של גורמים. נזקים מכאניים, הפעלה לא נכונה של הרכב, אי הקפדה על הוראות בטיחות מצד הנהג או הנוסעים וגם תנאים סביבתיים לא אידיאליים מעלים את הסיכוי לשריפה מן הסוג הזה. יחד עם זאת, רבים אינם מתייחסים לחומרת המצב בצורה נכונה ונמנעים מהטמעת של מערכות בטיחות ברכבים.

הצורך במערכות כיבוי באוטובוסים מתעורר על רקע אירועי שריפה רבים שאירעו בארץ ובעולם. המאפיין המשותף לכל האירועים הללו הוא התפרצות מהירה של דליקות ושריפות, תוך זמן קצר וטרם הגעת כוחות ההצלה והכיבוי. שריפה באוטובוס גורמת לפציעות חמורות בקרב הנוסעים ומונעת פינוי יעיל. השריפה נוטה להתפשט לרכבים הנמצאים בקרבת מקום ולפעמים גם לבתים, מתקנים ותשתיות מים או חשמל. אוטובוסים שאינם מתוחזקים בצורה נכונה מסכנים את הציבור וחייבים להיות מוגנים על ידי מערכות כיבוי יעילות.

החשיבות של התקנת מערכת כיבוי אש

התקנה של מערכות כיבוי אש ברכבים ובעיקר באוטובוסים מבטיחה יתרונות ייחודיים:

א. אמינות ואפקטיביות – המערכות עומדות בתווי התקן המחמירים ביותר בעולם ונמצאות תחת הליך מוקפד של בקרת איכות.. מערכת כיבוי אש באוטובוס מזהה כשלים ותקלות העלולים לגרום להתלקחות ומתמקדת בסיטואציות כגון קצר בחיווט, תקלה בסוללה, התחממות יתר של המנוע וכן הלאה.

ב. התרעה וגילוי מהיר – מערכת כיבוי אש מספקת התרעה עוד לפני התפשטות האש. היא מורכבת מצינור הממוקם בתא המנוע ומכיל גז לכיבוי אש. בעת העלייה בטמפרטורות עולה גם הלחץ בצינור, בתהליך המביא להמסת הציפוי ושחרור הגז אל חלל המנוע. את מפרט המערכת ניתן לבדוק לפי המשקל, כמות חומר הכיבוי, החומר ממנו עשוי הצינור, קוטר הצינור וטמפרטורת הפעלה.

ג. אוניברסאליות – יש מערכות המתאימות לכל סוגי הרכבים והאוטובוסים. המערכת אינה פוגעת בציוד ובמערכות הרכב הקיימות, היא אינה יוצרת משקעים לאחר ההפעלה ויעילותה אינה מוטלת בספק. הרבה מקרים של שריפה באוטובוס יכולים להימנע בזכות האוניברסאליות של המערכת.

ד. התקנה ותחזוקה – אי אפשר להימנע מהעובדה שהמערכת מתוחזקת ומותקנת במהירות על ידי אנשי המקצוע המובילים. המשמעות היא השקעה נמוכה מצד בעלי הרכבים, חברות התחבורה ונהגי האוטובוסים. המערכת עומדת בדרישות התקן של חומרי הכיבוי ושל מערכת הכיבוי עצמה והיא נחשבת השקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך.

לסיכום, שריפה באוטובוס יכולה וצריכה להימנע על ידי התקנת מערכת ייעודית לכיבוי אש. מערכות אלו מוכיחות את עצמן בתנאים קיצוניים ובאמצעותן ניתן להציל חיים. ההתקנה של המערכת אינה מסובכת, היא אמינה מאוד עבור כל בעלי הרכבים ויש לה יתרונות כגון התרעה וגילוי מהיר.
מערכת קמש | 17/7/14