מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

סוגי גירים לרכב

אחד החלקים החשובים ביותר בכל רכב הוא הגיר. הגיר, או תיבת ההילוכים בעברית, הוא החלק המחבר בים המנוע לגלגלים והוא משמש כתמסורת הכוח. גירים לרכב בנויים מגלגלי שיניים המתחברים ומתנתקים אלה מאלה. גלגלים אלה מצויים בתיבת ההילוכים בגדלים שונים והחיבור בינהם מאפשר להאיץ או להאט את הרכב לפי הצורך וזה תפקידם.

מערכת קמש | 7/4/14
מתוך קטגוריית פרטי

יש שני סוגים עיקריים של גירים לרכב:

יש שני סוגים עיקריים של גירים לרכב:
• גיר ידני
• גיר אוטומטי

הגיר הידני פועל באמצעות החלפה בין גלגלי השיניים בצורה ידנית על ידי שימוש בדוושה המכונה מצמד (קלאצ') המנתק בין גלגלי השיניים ומאפשר את החלפתן עם השינוי במהירות הרכב. הגיר האוטומטי עושה את אותה הפעולה אבל באופן אוטומטי כאשר לחיצה על דוושת הגז משנה את החיבור בין גלגלי השיניים שבתוך תיבת ההילוכים.

על ההבדל שבין גיר ידני לאוטומטי

גיר בתוך תיבת הילוכים אוטומטית, הינו מאד נוח לשימוש והוא מאפשר נסיעה רציפה ללא התעסקות עם העברת ההילוכים. אבל יש לו כמה מגרעות שחשוב להכיר. גיר אוטומטי שוקל הרבה יותר מגיר ידני ובכך מעלה את משקל הרכב הזקוק לתצרוכת דלק גבוהה יותר והדבר מתבטא בעלויות דלק גבוהות יותר. בנוסף, גירים לרכב מסוג זה מתבלים מהר יותר ויש לטפל בהם בתדירות גבוהה הרבה יותר מגירים ידניים.

רכבים עם גירים ידניים גורמים לצריכת דלק קטנה יותר, לפחות טיפולים ותחזוקה וגם מחיר רכב עם גיר ידני נמוך יותר. גם הביצועים של גיר ידני טובים יותר בנצלם את הפוטנציאל של הרכב בצורה נכונה יותר. גירים לרכב בצורה הידנית גורמים גם לערנות גבוהה יותר מצד הנהג העסוק באופן פעיל בנהיגה, וגם לדבר זה יתרון בהקטנת תאונות הדרכים.

רכישת רכב עם גיר ידני עדיפה על פני רכב עם גיר אוטומטי מכל הבחינות המכאניות והקשורות בביצועים של הרכב.
מערכת קמש | 7/4/14