מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

מדריך להתקנת מערכת רדיו דיסק לרכב

התקנת רדיו דיסק לרכב היא לא בהכרח פעולה המצריכה פנייה לגורם מקצועי. אולם, פעמים רבות, ככל שהמערכת מתקדמת יותר, כך התקנתה מסובכת יותר.

מערכת קמש | 2/3/14
מתוך קטגוריית פרטי

כאשר אתם מעוניינים להתקין מערכת של רדיו דיסק לרכב, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. חשוב לזכור שהמערכת כוללת מספר מרכיבים, שאתם חייבים להכיר. הדבר חשוב בין אם אתם מתכוונים לבצע את ההתקנה באופן עצמאי (דבר שבכל מקרה דורש ידע מקצועי נרחב מאד), ובין אם אתם פונים לגורם מקצועי שיבצע את ההתקנה של המערכת. חשוב שתדעו ממה המערכת מורכבת, כדי שתדעו האם היא מותאמת מראש לרכב שלכם, ומהי התמורה שאתם מקבלים עבור המחיר.

אז מה כוללת המערכת?

אז מה כוללת המערכת?
● רמקולים – הבסיס לכל מערכת של רדיו דיסק לרכב הוא הרמקולים. חשוב מאד לזכור שלעתים, הרמקולים כבר מגיעים עם הרכב, אף כי לעתים יש כמובן אפשרות להתקין רמקולים חדשים. את הרמקולים אפשר לחלק לשתי קבוצות עיקריות: הרמקולים הקואקסליים, והרמקולים הקומפננטיים. הרמקולים הקואקסליים נחשבים לזולים יותר, וקלים יותר להתקנה. הם גם לא דורשים מגבר נוסף, ובעצם דרך כל רמקול, יוצאים כל תדרי השמע. לעומת זאת, הרמקולים הקומפננטיים אמנם נחשבים יקרים יותר, וגם דורשים מגבר נפרד, אך היתרון המשמעותי שלהם הוא כמובן באיכות שמע גבוהה יותר. לכן, עליכם לשאול את עצמכם, עד כמה אתם חובבי מוזיקה, ועד כמה אתם שמים לב לאיכות השמע ברכב מראש.
● מגבר וסאב - לרוב המערכות, יש מגבר וסאב, כאשר כאמור לעתים המגבר הוא חלק ממערכת הרמקולים, ולעתים הוא נפרד. בנוסף לכך, למערכות הרדיו דיסק יש גם סאבים, שתפקידם לסייע בשליטה על עוצמת השמע. חשוב מאד לשים לב, שבמידה ואתם בוחרים גם מגברים, ובעיקר סאבים, עוצמת ההתנגדות שלהם, צריכה להתאים למפרט של הרכב. אם אינכם מכירים מושגים אלו - כדאי לפנות לגורם מומחה.
● חלוקת תדרים - נושא שחשוב להכיר בעת התקנת מערכת רדיו דיסק לרכב, הוא הנושא של חלוקת תדרים. הכוונה היא לא תדרי הרדיו - אלא לתדרי שמע כלליים של הרמקולים. במערכות רגילות, התדרים מחולקים באופן פאסיבי, ללא הפרדה בין הרמקולים, המגברים והסאבים לעומת זאת במערכות משוכללות יותר, הרדיו דיסק מזהה את הרכיבים השונים, ומקצה לכל אחד מהם תחום תדרים שונה. כך איכות השמע היא גבוהה יותר. כמובן שהדבר מייקר את המערכת, ומיעוד למי שהאיכות חשובה לו מאד.
● מהיכן השמע יוצא? - שאלה לכאורה ברורה. השמע הרי יוצא מהרמקולים, שלרוב הם מאחורי, בצדי או בחלק הקדמי של הרכב. עם זאת, יש רכיב מיוחד שנקרא: time correction, שתפקידו הוא לעכב את כל השמע שיוצא מהמערכת בערך בשניה. מדוע זה חשוב? הדבר מאפשר למערכת רדיו דיסק לרכב ליצור תחושה כאילו השמע יוצא ממרכז הרכב ולא מהצדדים, וכך הדבר מגביר כמובן את ההנאה מהמוזיקה.

אז איך בוחרים את המערכת?

אם אתם מעוניינים לבחור מערכות של רדיו דיסק עבור הרכב שלכם, יש לקחת בחשבון את השפעת המרכיבים השונים והתכונות השונות של המערכת על הרכב שלכם, ועל המחיר. רצוי בכל מקרה להתייעץ עם גורם מקצועי, גם אם אתם מתכוונים להתקין את המערכת לגמרי בעצמכם.
מערכת קמש | 2/3/14