מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

מחירוני רכב

רוצים לקנות רכב משומש? למכור את הרכב שלכם? כל פעולה שכזו מתחילה בחיפוש המחיר האמיתי של הרכב – מה שנקרא " מחיר מחירון". אך איך נדע באיזה מחירון לבחור?

מערכת קמש | 17/1/11
מתוך קטגוריית פרטי

במשך למעלה מעשרים שנה "מחיר המחירון" של מכוניות משומשות נקבע ע"י חברת השמאים של יצחק לוי שהנפיקה מידי חודש מחירון רכב חדש שהיה האורים והתומים של כל סוחרי הרכב וסוכני המכירות של רכבים משומשים. לאורך השנים ניסו מספר גורמים שונים להפיק מחירוני רכב, אך אף אחד מהם לא הצליח להתבסס כמו המחירון של יצחק לוי, ששימש גם את חברות הביטוח כדי לקבוע לנו את פרמיית הביטוח השנתי וגם את "איגוד השמאים הארצי".
לפני שנתיים נעשה עוד ניסיון להקים מחירון חדש והפעם זה היה אתר יד 2 שהסתמך על כל פרסומי הרכבים למכירה באתרו ושיקלל את כלל הנתונים כדי לייצר מחירון רכב חדש. אנשי יד-2 הגדילו לעשות וטענו אף שהמחירון שלהם מדויק יותר מאשר של יצחק לוי מכיוון שהוא מתבסס על "נתוני אמת" של שוק מוכרי הרכב המשומש.

מה ההבדל במחירונים?

מה ההבדל במחירונים?
עפ"י בדיקה מדגמית שערכנו ניתן לומר שקיימים הבדלים מהותיים בין המחירונים, לדוגמא: מחיר מחירון של אודי A3 שנת 2002 במחירון יד2 עומד על 45,000 ₪ ובמחירון לוי יצחק- 41,000 ₪ (הבדל של כמעט 10%), טויוטה היילקס 2006 4X4 מחיר המחירון ביד-2 יהיה 75,000₪ ובלוי יצחק 87,000₪ (הבדל של יותר מ15%).
ההבדלים במחירונים נובעים בעיקר בגלל שיטת העבודה של כל אחד מהם. מחירון לוי יצחק מבוסס על הערכות של שמאי רכב ובדיקות אצל סוחרי רכב שמתמחים במכירת רכבים משומשים. ואילו מחירון יד-2 מתבסס על המחירים שדורשים מפרסמי הרכבים באלפי מודעות הפרסום שנכנסות לאתר בכל יום. כלומר, אם ניקח את לדוגמא מאזדה 3 פרטית שנת 2005 שמחיר המחירון שלה אצל לוי יצחק עומד על 61,000 ₪ אך ממוצע המחירים שפורסמו ביד-2 ע"י מוכרי הרכב יעמוד על 59,000 ₪, הדבר יוביל לכך שהמחירון של יד-2 יציג מחיר נמוך יותר שלטענתם משקף יותר את ערך השוק האמיתי.

אז איזה מחירון קובע?

כנראה שיהיה קשה לבחור. נראה שתמיד המוכרים יבקשו לעבוד לפי המחירון הגבוה יותר והקונים ירצו לבחור במחירון הנמוך יותר. נכון להיום כל חברות הביטוח (שקובעות את פרמיות הביטוח וההחזרים) מסתמכות רק על המחירון של יצחק לוי, לאחרונה הצהיר איגוד השמאים בישראל שהוא עובר לעבוד עם מחירון יד-2 ויחד עם העובדה, שמחירון יד-2 מוגש באינטרנט ללא תשלום, יש סיכוי שעתידו יהיה ורוד יותר משל מחירונים אחרים שהופקו בישראל.
כנראה שגם בעתיד, בסופו של דבר לא תהיה הכרעה אמיתית בנושא איזה מחירון עדיף והפתרון היצירתי שיתקבל בין המוכרים והקונים יהיה חישוב המחיר ע"י ממוצע בין שני המחירונים.

חשוב לציין כי ישנם עוד מחירוני רכב בישראל כמו זה של מגזין הגה ואוטוקאר או של דיסקאברי, אך אף אחד מהם אינו עובד בסדר גודל של שני הארגונים הגדולים – יד-2 ויצחק לוי.
מערכת קמש | 17/1/11