מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

רכיבה על מכשול

בכל רכיבה על דו גלגלי, ניתקל בכמה מכשולים שקשורים לכביש, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את המכשולים בהצלחה ובנוחות.

מערכת קמש | 16/1/11
מתוך קטגוריית דו-גלגלי

בנסיעה על כלי דו גלגלי קטנועים או אופנועים, כל בור קטן או סדק בכביש (בעיה נפוצה בישראל), יכול להפוך למכשול. העובדה שהרוכבים על הדו גלגלי מחוברים לכביש ע"י שתי נקודות חיבור בלבד (בניגוד למכונית שמחוברת ב-4 נקודות) הופכת כל מכשול, לסכנה פוטנציאלית.
במהלך רכיבה על דו גלגלי, קיימים מגוון מכשולים שניתן להיתקל בהם כגון: בורות בכביש, פתחי ביוב מונמכים, ירידה ועליה לכביש מגורד, באמפרים (גבעות האטה ברחובות פנימיים), שלוליות מים, ועוד... לרוב, אם אפשר, ננסה לעקוף את המכשול ולא להתמודד איתו, אך לפעמים אין ברירה וצריך להתמודד.

איך להתמודד עם מכשול?

הדבר החשוב ביותר בהוא כמובן לזהות את המכשול כמה שיותר מהר ולהעריך את הבעייתיות שלו. השאיפה היא תמיד לחצות מכשול כאשר האופנוע מאוזן ו 100% אנכי לקרקע. כניסה למכשול בסיבוב או לחילופין כאשר הכידון אינו מיושר בקו אחד עם האופנוע, עלולה לשבש את אחיזת האופנוע בכביש ולגרום לאיבוד שיווי משקל.
בנוסף לכך, רצוי מאד להוריד את המהירות לפני הגעה למכשול אך חצי שנייה לפני שעולים על הגבשושית, לשחרר את ידית הבלם ואף לתת קצת גז. זאת מפני שבלחיצה על הבלם הקדמי, אנחנו מעבירים משקל קדימה וגורמים למזלג הקדמי להתכווץ ולהתקצר, דבר שמקטין את יכולת השיכוך של הבולמים ויגרום לנו להרגיש את המכשול בפלג הגוף העליון.
השאיפה שלנו תהיה תמיד להגיע לכל מכשול כאשר הבולמים "פתוחים" במקסימום הניתן ע"מ לאפשר מקסימום טווח פעולה של הבולמים, ולא לגרום להם להיסגר.

ישיבה נכונה על האופנוע:

כדי לרכך פגיעות של מכשולים בדרך, כדאי להתאים גם את הישיבה במושב. קצת לפני המכשול, רצוי לכווץ את הישבן ולהכין את הגוף להתמודדות עם המכשול. בנסיעה רגילה הגוף והישבן אמורים להיות רפויים ונינוחים לגמרי, אך חצי שנייה לפני שאנחנו עוברים מכשול כלשהו, נכווץ קצת את הישבן ונגרום לגוף להתרומם טיפה מעל המושב. כך נוכל לעזור לאופנוע לספוג את כל המכה מהמכשול ולא להעביר את התחושה ליתר גוף ובפרט לא לגב.
לדוגמא:
בנסיעה בישוב עירוני עם גבשושיות האטה, ניתן לרכב כרגיל ולהאט לפני כל גבשושית. רגע לפני שהגלגל הקדמי פוגש את תחילת הגבשושית, יש לעזוב את הבלם, לכווץ כמעה את האחוריים, ולעלות על הגבשושית ללא לחיצה על הבלמים.
כך תוכלו לגהץ מהמורות, לספוג בורות, חריצים בכביש, גבשושיות ועוד מרעין בישין שמייצרים לנו כאן בארץ.

רכבו בזהירות.
מערכת קמש | 16/1/11