מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

מתלים של טנדר

איך להתמודד עם הטלטולים והקפיצות בטנדר שלך

מערכת קמש | 1/11/10
מתוך קטגוריית מסחרי וחקלאי

כל מי שנוסע בטנדר (בעיקר פתוח) מכיר את הבעיה שממנה סובלים כולם. ללא משקל, החלק האחורי של הטנדר קליל מידי והנסיעה הופכת להיות קופצנית ולא נוחה.
מכיוון שטנדרים כמו איסוזו איפון, טויוטה היי-לקס, מיצובישי מאגנום, מאזדה B2500 וכו' מיועדים לעבודה קשה ולהעמסות של ציוד במשקל של טונה אחת. במפעל מציידים אותם במתלים קשוחים וחזקים וקפיצים קשוחים שלא באים לידי ביטוי בנסיעה מנהלתית.
ומכיוון שרוב הזמן, רוב בעלי הטנדרים נוסעים ללא מטען אחורי, נוצר מצב שהמתלים לא נכנסים לפעולה בכלל במצב של נסיעה רגילה ולכן מרגישים בגב כל מהמורה קטנה בדרך.

אז מה עושים?

ישנם מספר פתרונות שיכולים לפתור את הבעיה:
העמסת משקולות על הטנדר – בעלי טנדרים רבים פותרים את בעיית הנוחות ע"י הוספת משקל לארגז(לדוגמא שקים של חול, משקולות ברזל וכדומה), ומקבעים אותם שלא ינועו בזמן סיבובים. המשקל יוצר לחץ קל על המתלים של הטנדר ומגמיש אותם ויוצר נסיעה חלקה יותר ונעימה יותר.
זהו פתרון זול ויעיל אך מקטין את נפח ההעמסה שבטנדר ומפעיל לחץ קבוע על המתלים שעם הזמן מאבדים את יכולת הריכוך שלהם.

החלפת מתלים

החלפת מתלים
לטנדרים שיודעים מראש שלא יגיעו לעומסים גדולים, ניתן להחליף מתלים וקפיצים לדגמים פחות קשוחים וחזקים שיצרו ריכוך טוב יותר בנסיעה ללא מטען או בנסיעה בעומס נמוך. בנוסף, ישנם בעלי טנדרים שמוסיפים לרכבם בולמי זעזועים שגם הם תורמים במאמץ להפחתת הטלטול בנסיעה רגילה.
הבעיה: כל הפעולות האלו מצריכות עבודה של מוסכניק מומחה המבין בדברים (מה שהופך את העניין ללא זול) ומבטל את האפשרות להעמיס משקלים גבוהים בעתיד אם יצטרכו.

התקנת קפיצי סלילים ייעודיים

התקנת קפיצי סלילים ייעודיים
בכמה סדנאות לשיפורי רכבי שטח בארץ, ניתן להרכיב סלילים מיוחדים המותקנים בין שלדת הרכב לבין קפיצי העלים או המתלים המקוריים שברכב (לא מחליפים מתלים) כך למעשה נוסף עוד קפיץ גמיש שסופג את הסנטימטרים הראשונים ב"מכה" לפני שהמתלים המקוריים נכנסים לפעולה. התוצאה המתקבלת היא נסיעה חלקה ונעימה יותר גם ללא עומס בארגז האחורי.
הבעיה: - יש לבדוק את עניין האחריות של היבואן שעלולה להיפגע במספר דגמים ובנוסף, יש עוד את עניין העלות הלא נמוכה וההתקנה במוסך.
מערכת קמש | 1/11/10