מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

הכן רכבך לחורף

האם הרכב שלכם מוכן לחורף? אם אתם לא יודעים במה מדובר, כדאי שתקראו..

מערכת קמש | 29/10/10
מתוך קטגוריית פרטי

נכון, אנחנו שומעים את הסיסמא הזו בכל שנה כשרק מתחיל לטפטף אך אנחנו כאן לא כדי להפריח סיסמאות אלא במקרה הזה – לחזק אותן. התנהגות הרכב בימי גשם ורטיבות שונה מהתנהגות ביום קיץ חמים ולאביזרי הבטיחות שברכב יש משמעות כפולה. טיפול ואחזקה נכונה של הרכב ומתן דגש על אלמנטים בטיחותיים, יכול להציל את חייכם במקרה של פעולת חירום שתצטרכו לבצע במפתיע. המילים הבאות אמורות להניע אתכם לבצע בדיקת בטיחות חורף לרכבכם – קראו בעיון

אז מה בדיוק עושים?

בראש ובראשונה נציין שאתם יכולים לקפוץ למוסך המורשה הקרוב לביתכם ולבצע בדיקת "הכן רכבך לחורף" בחינם. קישור לאתר איגוד המוסכים או משרד התחבורה
המוסכניקים מחויבים לבצע בדיקות אלו במהלך החורף ללא עלות ואתם תוכלו להיות שקטים.
אך יש כמה דברים בטיחותיים שתוכלו לבדוק לבד לפני החורף:

צמיגים:

חשוב לדעת. הצמיג הוא החיבור של הרכב לכביש. הקיץ הישראלי הארוך עם הכבישים הלוהטים בקיץ לא תורמים לתקינות הצמיגים. אם אורך חיי צמיג באירופה הקרה הוא בממוצע 5 שנים, בארץ זה יכול להגיע לחצי מזה ותקינות הצמיג מתבטאת בעיקר ברמת היובש והשחיקה שלו. צמיג יבש יציג סדקים בדופן הצמיג ובמקרים קיצוניים גם קרעים קטנים. נסיעה עם צמיגים שכאלו משולה לנסיעה על צמיג מפלסטיק קשיח. תדמיינו לבד איך זה לעצור רכב עם גלגלים מפלסטיק על כביש רטוב ואני מניח שתבינו את הסכנה!!
חריצים שחוקים בצמיג (שמטרתם לנקז מים) יהפכו את הצמיג לשטוח יותר וגם הם יסכנו את חייכם במידה ולא תחליפו אותם. – זכרו... צמיגים יבשים = סכנת חיים!!

מגבים:

מגבים:
אין דבר יותר מעצבן מלהפעיל את המגבים אחרי שמשאית עברה במהירת והעיפה בוץ לשמשה, ולגלות שהם רק מורחים את הלכלוך ומשאירים סימנים- זה לא רק מעצבן אלא גם מסוכן!. אם הצמיגים הם הקשר של הרכב לכביש, המגבים הם הקשר שלנו לכביש. החלפת מגבים ניתן לעשות לבד ורצוי להחליף כל שנה, העלות היא כמה עשרות שקלים וההבדל.. שמיים וארץ! גם מגביר את הבטיחות וגם נותן תחושה טובה יותר. בהזדמנות זו, בדקו גם את מתזי השמשה שהם עובדים כראוי ולא סתומים.

תאורה:

בחורף, שעות החושך ארוכות יותר והסיכוי שלנו לנהוג בחושך גדול פי כמה. לכן כדאי לבדוק את מצב התאורה שלנו. נתחיל מזה שנבדוק שכל הפנסים עובדים. שימו לב להבדל בין תאורת חנייה, אור ביניים (אור נמוך) ואור גבוה. בכל פנס קדמי יש 3 נורות- כל אחת מהן מיועדת למצב אחר. בקשו מחבר נוסף שיעמוד מול הפנס ויבדוק אם אכן שלושת הנורות עובדות כראוי. עשו אותו דבר גם לאורות האחוריים ולנורת הבלימה. במידה ואחת הנורות לא עובדת, תוכלו להחליף אותה ע"י צפייה בסרטון הזה.
שימו לב שהרפלקטור (החלק הפנימי של הפנס) אינו דהוי ושרוף, במידה וכן, יש להיכנס למוסך, לפרק את הפנס ולנקותו. באותה הזדמנות, וודאו שכיוון הפנסים מכוון ואלומת האור אינה נמוכה מידי או גבוהה מידי (מסנוורת את הבאים ממול).

חימום והפשרת אדים:

לא פעם אני רואה בחורף נהגים ונהגות שנאבקים באדים הפנימיים הנוצרים על השמשה הקדמית. הם מנסים כל מיני טריקים ישנים בניסיונות להעלים אותם: מדליקים מזגן, מנגבים עם היד, מפעילים שפריצרים וכדומה. קבלו טיפ קטן, כדי למנוע אדים, סעו עם חלון מעט פתוח (במידה וניתן) שיזרים אוויר מבחוץ והעבירו את מתג כניסת האוויר (זה שליד מד קביעת הטמפרטורה) לזרימה מבחוץ כך שיכנס אוויר טרי מבחוץ ויתערבב עם האוויר שאתם פולטים.

"הכן את רכבך לחורף" הוא רק פרק ראשון בהגדלת הבטיחות בדרכים בימי החורף, הפרק השני והלא פחות חשוב הוא נסיעה נכונה בחורף ועל זה בכתבה הזו.
מערכת קמש | 29/10/10