מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

רכיבת חורף

כמה טיפים לרכיבה בטוחה יותר על דו"ג בימי גשם חורפיים.

יניב כהן | 27/10/10
מתוך קטגוריית דו-גלגלי

החורף הישראלי בפתח, נעים להיזכר שיש דבר כזה אך בואו נודה, זה לא באמת חורף אמיתי עוד רגע הוא כבר לא יהיה פה ונחזור להזיע במעילי הרכיבה אך בינתיים, חשוב מאד לשים דגש על כמה דברים בחורף:

האופנוע / קטנוע

קודם כל, כדאי לדעת שכל הרכבים הדו גלגליים המשווקים בארץ יכולים להתמודד טוב מאד בגשם! הם מיוצרים ומשווקים במדינות בהם יש חורף אמיתי נבדקים בתנאי רטיבות. אך לפני שיוצאים לנסיעות חורף כדאי לבדוק כמה דברים:
- שמערכת החשמל מטופלת כהלכה ואין חוטים חשופים או מחברים שיכולים להירטב.
- שהשרשרת ושאר המכלולים הנעים משומנים ומגורזים היטב כדי שלא יצברו חלודה בחורף.
- שהצמיגים תקינים והחריצים לא מראים סימני שחיקה כדי שיאפשרו ניקוז יעיל של מים.
במוסכים מורשים ניתן לקבל בדיקת תקינות לחורף ללא תשלום. עדיף לתת לעין מקצועית לבחון את הכלי.

הציוד

ציוד:
ברור שאנחנו רוצים להישאר יבשים. לשם כך נלבש ציוד אטום למים כולל נעליים וכפפות רכיבה. אך יחד עם זאת, חשוב לא להיות מסורבלים מידי וללבוש בגדים שיאפשרו טווח פעולה מלא של הידיים לכל מקרה שלא יהיה. נבדיל קצת בין רוכבי הקטנועים בעיר שיכולים להסתפק בחליפת סערה בשני חלקים וכפפות פשוטות (לא עבות מידי) לבין הרוכבים הנוסעים בדרכים בין עירוניות שיצטרכו לרכוש מיגון מחמם יותר ואטום יותר כולל כפפות מקצועיות אטומות למים וערדליים ייעודיים לרכיבה ארוכה בתנאי חורף וגשם.
אחת הבעיות הגדולות של רוכבים (בעיר הפחות מנוסים) היא בעיית האדים על משקף הקסדה. לכן מומלץ מאד למרוח שכבת וקס על המשקף או לרכוש תרסיס סיליקון מיוחד שגורם להחלקת המים מהמשקף ומקשה על הצטברות אדים.

הרכיבה:

רכיבה על דו גלגלי מצריכה משנה זהירות בכל רגע נתון, בחורף, הזהירות חשובה ומשמעותית פי כמה וכמה. מרחק הבלימה של אופנוע גדול יותר משל רכב המצויד ב-4 גלגלים, לכן חשוב מאד להיות ערניים ולהיערך לבלימה בכל רגע ולהפעיל את הבלמים מוקדם יותר מהרגיל. הבלימה חייבת להיעשות בקו ישר כאשר הכלי נמצא אנכית לכביש. כל בלימה בצורה אחרת יכולה להוביל להחלקה.
סימוני הצבע בכביש (מעברי חצייה, קו הפרדה וכדומה) הם סכנת נפשות, הם לא מנקזים מים וגורמים להחלקה. לכן חשוב לבחור נתיב נסיעה עם כמה שפחות סימוני צבע ולהיזהר במיוחד מסימוני צבע בסיבובים. בנוסף היזהרו מתעלות ניקוז המים בצידי הכביש שיכולות להפתיע עם חפצים שנסחפו בגשם, וממרכז הכביש, באזורי הרמזורים – היכן שרכבים מבלים בציפיה לאור הירוק, תוך כדי טפטוף שמן...
עצה ידידותית לתל אביבים שבינינו, התרחקו משדרות עם עצי פיקוס. הפרי שנושר מהעצים הופך את הכביש למבוצבץ וחלק.

לסיום, דעו שהסבלנות משתלמת. גשם בישראל הוא מופע נדיר וחולף, לרוב, אם נמתין 20 דקות לפני הנסיעה, הגשם ודאי יחלוף ונוכל לנסוע בצורה בטוחה יותר. אך עדין, אם נשמור על הכללים הללו נוכל ליהנות מהאופנוע שלנו גם בימי החורף.
רכבו בזהירות!
יניב כהן | 27/10/10