מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

נהיגת חורף

נהיגה בחורף מצריכה מאיתנו מאמצים אחרים כמה נקודות לשיפור הנהיגה בחורף

יניב כהן | 27/10/10
מתוך קטגוריית פרטי

החורף הישראלי אמנם קצר מאד, אך עדיין גובה לא מעט קורבנות. גשם, ערפל, קור, ושעות ארוכות של חושך, מגדילים את הסיכונים בנהיגה ולכן חשוב לשנות את תפיסת הנהיגה לפני שנכנסים לרכב בחורף.

ראשית, במידה ויורד מבול זלעפות נשאף תמיד לדחות את הנסיעה. מקרים של גשם חזק בישראל הם מקרים ספורים ובדרך כלל חולפים מהר. אם יש אפשרות לדחות את הנסיעה- עדיף.
במידה ולא ובהנחה שהכנתם את רכבכם לחורף כפי שנדרש, כדאי לשים לב לכמה בזמן הנהיגה שקשורים בעיקר אלינו, הנהגים.

• הנטייה שלנו להיכנס לרכב עם לבוש מלא ומסרבל אך לפני הנסיעה, רצוי להשיל שכבות וליצור נוחות נהיגה מקסימאלית.
• נעליים – נעליים חורפיות כבדות מקשות על הרגש בלחיצה על הדוושות. ונעליים עם סולייה רטובה, יכולה בקלות להחליק מדוושת הברקס. אם אין לכם איפה לנגב את הסוליה לפני הנסיעה, לפחות היו ערניים לסיכון
• שימו לב שהשמשה הקדמית נקייה מלכלוכים לפני שאתם נכנסים לרכב ונקו אותה עוד מבחוץ ולא כשאתם כבר בפנים.
• חימום עוזר להפשרה אך גם גורם לעייפות ולהירדמות. במידה ולא יורד גשם, השאירו חלון פתוח במקצת להזרמת אוויר מבחוץ, ובכל מקרה, העבירו את מתג הכנסת האוויר למצב המאפשר זרימת אויר מבחוץ.

נסיעה:

• שמרו מרחק גדול יותר מהרגיל- נסיעה על כביש רטוב מגדילה את מרחק הבלימה ומגדילה את הסיכוי להחלקה בזמן עצירת חירום.
• בשעת ערפל או גשם חזק המקשה על הראות מלפנים, האטו את הנסיעה, הפעילו אורות ערפל (מתג אור נוסף שלרוב נמצא ליד ידית האורות) ובמקרים של מבול קיצוני, ניתן להפעיל אורות מצוקה אך בשום פנים ואופן לא לעצור. עצירה בצד הדרך (שלא במפרץ חנייה מוסדר) מסוכנת בכל מצב ומסוכנת פי 100 במקרים של ערפל וראות לקויה.
• נסו לאמץ את העיניים כמה שפחות. (בשפה המקצועית נקרא: מבט רך). אימוץ העיניים מגביר את העייפות.
• במקרה של עצירת חירום, קחו בחשבון טווח עצירה גדול יותר. לכן הפעולה המומלצת היא ללחוץ על הברקסים בשיא הכוח כדי לקצר כמה שיותר את מרחק הבלימה. ברוב הרכבים כיום מותקנת מערכת ABS שתשמיע קולות ותגרום לרעידות קלות. אל תתרגשו מכך ואל תרפו מהברקס עד לעצירה מלאה.

ואולי הדבר החשוב ביותר בזמן נהיגה בחורף ונהיגה בכלל, זה לחשוב!! לחשוב על הנהיגה ולהתרכז בה. אם כולנו נהיה מרוכזים 100% בנהיגה שלנו ונתכנן את מהלכי הנהיגה שלנו כמו שצריך, נצליח בוודאות להוריד את כמות תאונות הדרכים בישראל.
סעו בזהירות.
יניב כהן | 27/10/10