מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

סאן יאנג HD – מבחן קמש

מדייט בין רוכבת קטנוע ל-HD 125, יוצא מבחן קמש.

תמר פיאנקו | 23/8/10
מתוך קטגוריית דו-גלגלי

סאן יאנג שולחת לישראל לא מעט נציגים שמצליחים לחדור לשוק הקטנועים באופן מרשים מאד. לאחרונה אפשר לראות קטנועים עם גלגלים גדולים המציגים "לוק" קצת אחר מנוף הקטנועים המוכר לכל תל אביבי. אז יצאנו "למבחן קמש" עם הסאן יאנג HD125.
מכיוון שחלק גדול מקהל היעד של הקטנועים הם נשים, שלחנו את תמר פיאנקו לסיבוב דאווין בעיר ולהלן כמה מחוויותיה.

יוצאים לדרך

יום שלישי , 09:30 – איזה חום !
אני יוצאת לבליינד דייט של יממה שלמה ומלאה במחשבות ופחדים. מה אני יעשה אם אתאהב בו? איך אוכל לשמור אותו לעצמי בסוף היום?... הוא המתין לי בחנייה, אומרים שמבט ראשון אומר המון, אז אהבתי! בדיוק כמו שאני אוהבת, גבוה, כסוף, רחב כתפיים ועם מבט קצת חייכני וממזרי. נעים מאד להכיר, סאן יאנג HD 125 סמ"ק קטנוע עם גלגלים גדולים של 16 אינץ' – יש לנו יום שלם לבלות ביחד אז בוא נתחיל.
בזהירות רבה טיפסתי למושב וכבר גיליתי בעיה שתלווה אותי במהלך כל היום. אני בקושי מגיעה עם הרגליים לכביש וזה לא שאני דרדסית, 175 ס"מ (עם עקבים). גבוה מאד הבחור הזה. דבר שהוביל אותי להתחיל את היום עם לא מעט חששות ורכיבה איטית לפחות עד שנכיר יותר טוב.
עוד דבר די מעצבן שהעיב על ההיכרות הראשונית היא העובדה שהוא לא נותן לי "ספייס" כלומר, אין מספיק מקום לרגליים (בקטנוע שלי אני כמעט יכולה ליישר ברכיים). לא ממש נוח, אבל ניתן לו צ'אנס.
אחרי כמה רמזורים תל אביביים, התחלתי לשכוח מעניין הגובה והברכיים כי לבחור יש יתרונות אחרים, הוא ממש דוחף חזק ברמזורים ומעיף אותי לרמזור הבא בלי להתרגש. בחור חזק כמו שאני אוהבת. עכשיו שכבר התחלנו להכיר אני מרשה לעצמי לנווט אותו לאיילון ובלי להתרגש הוא קפץ ל-100 קמ"ש שהרגישו בטוחים מאי פעם. בכל מה שקשור למהירות, האצות וכוח זמין, ה-HD מגלה יכולות אחרות שכנראה טמונות במה שיש לו שם למטה במנוע.

ממשיכים בדרך

עכשיו אחרי שהכרנו טוב יותר הרגשתי מספיק בטוחה להכיר אותו לחברים, קפצתי לביקור השווצה בפני מורי הנהיגה הותיקים שלי ואף החלטתי לקחת אחד מהם לסיבוב.
מזל שבחרתי להרכיב את יוסי הגבוה ורחב הכתפיים, כי אלי הקטן היה בטוח מתקשה לטפס אל חלקו האחורי של המושב הגבוה יחד עם השילוב של היציבה הלא ממש טובה שלי עם הHD בעמידה, זה היה יכול להיגמר לא טוב. יוסי סיפר לי שהרגיש נוח מאד, ואפילו אני הופתעתי ש"החדש" שלי לא שינה את התנהגותו באופן דרסטי ליד חברים. הוא נשאר יציב וזקוף ובעיקר מדויק בסיבובים, אני מתחילה להתאהב.
רגע לפני שאני מזמינה אותו לקפה, זה נגמר. אני צריכה להחזיר את הסאן יאנג HD החמוד לחנייה במטרו. חבל. דווקא היה לנו קליק אני חושבת למרות שאני לא בטוחה אם הוא "האחד בשבילי".

ועכשיו נעבור לכמה דברים פרקטיים כי זה מבחן קמש וצריך:

- מדרכות – ה-HD לא סופר אותם. "החדש" שלי החליק אותם כמו חשופית חלקלקה באפלה
- "מבחן החתול" (האם ניתן להכניס חתול לתא המטען? ובאיזה גודל) – גור חתולים מקסימום. צפוף מאד שם מתחת למושב, בקושי רב הצלחתי להכניס קסדה (בינונית) וגם זה אחרי 700 ניסיונות בזויות שונות. בקטע הזה, בלי ארגז, ה HD שווה ערך לאופניים (זה בגלל עומס השרירים במנוע)
- ג'ק אמצע – לי אישית היה מאד קשה להוריד אותו משם ולהעלותו חזרה. מצריך לא מעט כוח שאני לא בטוחה שיש לכל אחת מבנות ישראל.
- אבטחת גניבות – והוו כמה מקום יש שם להעביר שרשרת ברזל עבה. אפשר אפילו 2 ובשוק הקטנועים של היום זה לא טריוויאלי.

סיכום וציונים:

קטנוע מגניב, עם יכולות מרשימות (וגם יפה צריך להודות). אך מפאת גובהו כנראה שהיה לי קשה להתחתן איתו וכך גם כנראה גם לנשים אחרות מתחת ל-1.70 גובה.
- מחיר: 16,300 ש"ח על הכביש– בהחלט תחרותי מול שאר מתחריו
- בלימת זעזועים: 9 – דהר על באמפרים בעיר כמו נמר רעב בערבות אפריקה. כאילו לא היו שם.
- נוחות נהיגה: 8 – אם לא מתייחסים לנוחות העמידה ברמזור למאותגרי גובה
- תמרון: 8 - מפתיע מאד למרות גובהו
- פוזה: 6 – זה עדין 125 סמ"ק
- מבחן החתול: 5 – מחייב התקנה של ארגז אחורי
תמר פיאנקו | 23/8/10