מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

מבחן קמש- סגווי

נסיעת מבחן על דו גלגלי שאין דומה לו

יניב כהן | 26/7/10
מתוך קטגוריית ירוק

הרבה זמן חיכיתי לבדוק איך זה לנסוע כמו בסרט מדע בדיוני ולעלות על הסגווי המפורסם. מזל שהיבואן של סגווי בארץ (UMI) הסכים שנבדוק את החוויה ונספר גם לכם איך זה.
הסגווי X2 עם צמיגים השטח הגדולים, לא היה זמין למבחן לצערי וקיבלתי את הסגווי I2 שאינו מיועד לשטח אלא רק לשטחים תפעוליים, מדרכות ושבילים רכים, כך לפחות לפי הגדרת היבואן. הכלי הזה, שמונע ע"י 2 מנועים חשמליים בעלי 1.25 כ"ס ומקבל כוח מ-2 סוללות 76 וולט, מגיע למהירות של 20 קמ"ש (מוגבל ע"י היצרן) ונע ע"פ תנועת הגוף. רכיבה על סגווי (רכינוע בעברית תקינה) אינה דומה לשום דבר שאנחנו מכירים חוץ מהליכה. אין מפתח, אין ברקסים, אין מצערת ואין שום דבר נראה לעין שמבטיח לך שאתה לא הולך להתהפך אחרי 3 שניות. פשוט כשהגוף נוטה קדימה- נוסעים קדימה, רוצים לעצור? נשענים אחורה. נשענים יותר מידי? תמשיכו לנסוע לאחור. הפנייה של מוט הייצוב ימינה ושמאלה ייקח יעזור לכם להסתובב . וזהו.. צג נשלף בגודל של שעון יד מקושר אלחוטית למחשב הכלי ומציג נתונים שונים כמו מהירות ממוצעת מד מהירות מצב הסוללות ועוד נתונים אחרים.

באופן כללי אך לא גורף, אני לא חסיד של כלי רכב על 2 גלגלים וכל עוד הם לא באחריותי, אין לי בעיה שמישהו אחר ישבור את הראש. אני מעדיף יציבות. וברגע הראשון על הסגווי, זה נראה כמו הדבר הכי לא יציב בעולם, כאילו שנעמדתי עם שני רגליים על חבית מגולגלת ועליי לנסות לשמור על שיווי משקל, אך 3 שניות אחרי שהבנתי שאני לא נופל ושהסגווי אשכרה מגיב לתנועות הגוף שלי, מערכת היחסים בינינו התחילה להשתפר. בכמה עשרות מטרים הראשונים בהחלט יש צורך להתרגל לנסיעה וטוב שהנציג של UMI הסביר והדגים איך להתמודד עם הכלי אחרת, זה עלול היה להיגמר בצורה מביכה מאד. ברגע שקולטים את הקטע, הסגווי הופך להיות ממש כמו חלק מהגוף ופתאום זה נראה הכי טבעי לנסוע עליו. קיבלתי ביטחון אפילו מול מדרכות קטנות (אלה שקצת שקועות בתוך האספלט) והתחלתי לרדת ולעלות אותם רק בשביל לגלות בסוף שברגע שיש מדרכה גבוהה, אז כבר צריך לרדת מהסגווי ולגרור אותו לאט.

יתרונות:

ירוק וחסכוני - אין צורך ברישיון נהיגה לא בטיפולים שוטפים והכי חשוב, ללא דלק. אם העתיד הולך למקום "ירוק" יותר ולא מזהם, לסגווי יש בהחלט מקום של כבוד כחלוץ הכלים החשמליים להתניידות אישית.
ה"פוזה"- אין מה לעשות, לא רואים כזה בכל יום והסגווי הוא בהחלט כלי נסיעה יוצא דופן וסקסי. עשרות המבטים שקיבלתי ברחוב והמצלמות שיצאו מול הקניון העידו על כך שלמרות שהוא כאן כבר יותר מ-5 שנים, הסגווי עדין מושך מבטים מכל עבר.

החסרונות:

ויש לא מעט כאלה, מסבירים למה אנחנו לא רואים את רחובות הערים מוצפים בסגווי.
- כמו שהזכרתי כבר, הסגווי I2 מתקשה עם מדרכות גבוהות ואם יש לכם מדרגות בדרך, תשכחו מזה, תצטרכו למצוא דרך עוקפת כי גם לגרור את הכלי ששוקל כמעט 50 ק"ג ללא אבזור זו משימה בלתי אפשרית.
- החוסר בבולמי זעזועים בגלגלים הופך את הברכיים והגב לבולם היחידי בזמן נסיעה על כל בור קטן או סדק במדרכה.
- למרות שהסגווי נועד גם לנסיעות בתוך חללים סגורים (בניני משרדים, קניונים) משום מה בכל קניון שניסית להיכנס אליו נתקלתי בשומר שעצר אותי מלהיכנס והכריח אותי להיפרד מהסגווי היקר כדי לנשום קצת אויר ממוזג בקיץ.
- מה שמוביל אותי לעניין המחיר- 31,000 ₪ לא כולל תוספות זה המחיר של תענוג שכזה בארץ. מחיר אסטרונומי ביחס לשאר הכלים החשמליים שעולים בערך חמישית מסגווי אחד. וזה עוד לפני הביטוח.
- המשקל האדיר של הכלי (50 ק"ג) מסרבל אותו ולא מאפשר להכניס אותו לתא המטען של מכונית ואם אתם גרים בדירה ללא מעלית, אין סיכוי שתצליחו להעלות אותו למעלה.

לסיכום:

הסגווי הוא ללא ספק הכלי הכי "מגניב" שאפשר לנסוע עליו, מומלץ מאד לנסות את החוויה באחד מהמקומות שמשכירים כאלו לפי שעה או לקבוצות.
אך השמישות שלו בעיר והמחיר הגבוה ביחס למתחרים החשמליים האחרים, משאירים אותו בגדר "נרות שבת"- אלא לראותם בלבד!
ציונים לסיכום:
- מנוע: טוב- שני המנועים הקטנים מתמודדים יפה גם עם עליות ומפתיעים בכוחם.
- סוללה: טוב- ע"פ נתוני היצרן, אמורה להחזיק 40 ק"מ
- נוחות: גרוע- כבד, מסורבל, לא מתקפל וללא בולמי זעזועים. אין גרוע מכך.
- פוזה: מעולה- לא נשאר מבט אחד אדיש מסביב.
- מבחן החתול- (האם אפשר לסחוב איתו משהו בגודל של חתול) –נכשל. אין שום אמצעי אחסון למעט תוספות מיוחדות בתוספת מחיר.
ציון כללי: 6.5 (וגם זה רק בגלל הפוזה)
יניב כהן | 26/7/10