מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

ג'וירייד 125 - מבחן קמש

הג'וירייד הוא קטנוע מנומס. נסיעת מבחן אחרת.

יוש פורת | 22/7/10
מתוך קטגוריית דו-גלגלי

נטלתי לידיי את הג'וירייד 125 של סאן יאנג בבוקרו של עוד יום מיוזע בתל אביב. אולם התצוגה של מטרו מכיל לא מעט אקסמפלרים כמו שורה יפה ומסודרת של MIO בשלל עיצובים, ה 1,300 של ימאהה ועוד. אולם, המיצג הרשים ביותר הינו ללא ספק הפרנץ' של אורטל, הבחורה החביבה מן הקבלה שמטפלת בצילום הרישיון שלי. הג'וירייד קטנוע פשוט וידידותי, כל לא היה לנו הרבה מה לומר, לקובי איש המכירות ולי. קובי איחל לי את ברכת הדרך ויצאנו אט...
הג'וירייד 125 חבר במשפחת הקטנועים עד 125 סמ"ק ומתחרה בשוק תחרותי מאד עם למעלה מ-30 דגמים שונים של קטנועים הנמכרים בארץ. מתוך המבחר העצום הוא נכנס לקטגוריית המשנה של קטנים ב"תחפושת של גדולים". כלומר, בניגוד לכל הקטנועים הקטנים פיזית והזריזים ברמזור, הגו'ירייד (יחד עם עוד כמה דגמים) בולט בגודלו ודומה לקטנוע מנהלים.

נפתח בסיבוב סביב הכלה. העיצוב סטנדרטי, פרקטי. תנוחת הישיבה בסדר גמור. קצת גבוהה למי שבא ממקומות נמוכים, אבל האחיזה נוחה ולוח השעונים ידידותי וקריא. ביחס לשאר חבריו בקטגורית ה-125, הוא ענק, מרווח ואפילו עם נגיעות של מסורבלות שקצת מרתיעות בהתחלה.
התנעה קלילה ויצאנו לדרך. הנסיעה חלקה מאוד עם נטייה להרמת חרטום בהאצה. בולמי הזעזועים התמודדו יפה מאד עם המהמורות המרגיזות של איזור המסגר ואילך. המנוע עם כל ה- 14 כ"ס מפתיע ומתגלה כחזק ועצמתי אבל הפתיחה חזקה לא העיפה אותי אחורה,אחרי הכל, מדובר ב-125.
הנה מתקרבים לרמזור. תנוחת הישיבה הגבוהה יחד עם משקל כלי סביל, נותנת תמרון יפה לג'וירייד ויכולת השתחלות מרשימה. אבל, רגע. עכשיו מתחיל כאן סיפור בעייתי בשם ...המשקף - צרה רצינית זה בכלי הזה הוא המשקף הקדמי. צרה צרורה. המשקף של הג'וירייד נועד כנראה למנוע ממשהו (חרק? חייזר? דב נמלים?) להתנגש בך בשעת נסיעה.. אולי. אבל המשקף גם מעוות את שדה הראיה ומשקף את לוח המחוונים. כשבאים לתמרן בתנועה צפופה זו ממש בעיה. מיקום המראות גם הוא מפריע לתמרון (למי מאיתנו שחס על מראותיו).

נעמדנו ברמזור, הג'וירייד ואני. מסובב ראשים הוא לא. למעשה, אם אתה מחפש חיים של אלמוניות, או מתפרנס מזה, הג'וירייד הוא מענה מצוין. אפשר רק לדמיין כמה היו חיינו נוחים יותר כעם אילו החוליה ההיא מדובאיי היתה בוחרת לפעול עם ג'וירייד ולא עם מחבטי טניס ושפמים. על הג'וירייד אתה שקוף. אלמוני, אחד מהרבה אחרים ויש לזה יתרונות.
מילים מעטות מדי נכתבו על ציר ז'בוטינסקי. בציר ז'בוטינסקי אתה זוכה ליהנות מהכל: ירידות, עליות, מרחבים פתוחים (יש 20 מטר מתחת לכביש גהה), עצירות פתאום בפני חבורות של אברכים, נהגים אדיבים מפרדס כץ, משב רוח נעים של פיח סולר ושאר מזיקים, אז זרמנו עם העדר וצלחנו את הציר. ההתנהלות עם המשקף בתנועה של פתח תקווה – בני ברק היא לא פשוטה. אחרי כמה זמן מאמצים מן מבט שמסתכל מעל למשקף אבל למי שרוצה באמת להימנע מהתחברות לדופן של מאזדה 3, יש כאן בעיה. הג'וי רייד עצמו מתמרן מצוין, לוקח פניות ועיקולים בין מכוניות, הבלמים מגיבים בזריזות. אך מכיוון שהתאוצה לא היסטרית, יש לתכנן היטב מעקפים ויציאות בין רכבים ברמזורים.

הנדסת אנוש – תנוחת הישיבה בג'וירייד סבירה. הרוכב מאחור נהנה מנוף פתוח ומושב רחב. דווקא הנהג – שזה אתם בדרך כלל, נאלץ להסתפק במושב צר.
שטחי האחסון בג'וירייד מספקים בהחלט ויחסית לשאר מתחריו בקטגוריה הוא ממש טנדר. ביצענו את "מבחן החתול": האם ניתן להכניס חתול לתא המטען? הכנסנו בנוחות קסדה מלאה (עם משקף נפתח), תיק גב עם מיני לפטופ ושרשרת. אנו מניחים לפיכך שניתן להכניס לתא המטען חתול בגודל בינוני למי שמעוניין.
הנעילה בג'וירייד מכוונת למנעולי דיסק בלבד. שרשרת פלדה לא עוברת טוב בגלגל, וההיקף של אזור הכידון/גלגל יצריך שרשרת של 1.20 מ' לפחות.

סיכום וציונים: סוס עבודה. למי שרואה את הסוויץ' ואת הדרך מ/אל העבודה- כלי מצוין.
מחיר: 16,500 ש"ח קצת מעל הממוצע בקטגוריה של ה-125 אך תחרותי ביחס לגודלו, ליכולותיו ולמתחריו הישירים (קימקו ניו דינק)
בלימת זעזועים: 7
נוחות נהיגה: 7
תמרון: 9
פוזה: 6
מבחן החתול: 9
פרנץ' ציפורניים: 10
יוש פורת | 22/7/10