מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

נסיעת מבחן על אופניים חשמליים

מסקנות וממצאים מנסיעת מבחן של אתר קמש על אופניים חשמליים.

יניב כהן | 13/6/10
מתוך קטגוריית ירוק

הטרנד הירוק תופס תאוצה ולנו לא נותר אלא להשתלב ולהתאים את עצמנו לתקופה. יצאנו לסיבוב של יומיים עם אופניים חשמליים שקיבלנו מ"גלגלים ירוקים" היבואן של ערכות מנועים חשמליים ייעודיים הניתנות להרכבה על כל סוגי האופניים.
במבט מרחוק האופניים נראים כמו אופניי שטח רגילים כשהדבר היחידי שבולט לעין הוא הסוללה הגדולה המורכבת על השלדה בחלק הפנימי של משולש האלומיניום.

הסוללה יושבת על מסילה שמחוברת לשלדה וניתנת לשליפה מהירה ע"י שחרור נעילה של מפתח.

בבחינה קרובה יותר של הכלי, ניתן לזהות מנוע קטנטן המורכב בתחתית האופניים, מצערת יד המותקנת על ידית הכידון עם שלוש נורות קטנות המעידות על מצב הסוללה ואת יחידת הפיקוד החשמלי של המנוע המשמשת כמחשב המסנכרן את פעולת המנוע עם מצערת היד ומצב ההילוכים. מעבר לכך, הכול כרגיל כמו באופניים רגילים. הגלגלים הם אותם גלגלים כמו באופניים שלי בבית, הפדאלים אותם פדאלים ותנוחת הישיבה בדיוק כמו שאני רגיל. המשקל הכולל של הכלי כמעט והכפיל את עצמו בעקבות התוספות ועומד על בערך 17 ק"ג.

תחושת הרכיבה:

יצאתי לרכב על אופני K2 עם שמונה הילוכים רגילים שהורכבו עליהם סוללת ליתיום 24V ומנוע בנפח 250 ואט שיכול להאיץ את האופניים למהירות של 25 קמ"ש ללא דיווש.
צריך כמה רגעים להתרגל לנסיעה על אופניים חשמליים, רוכבי אופניים מנוסים יצטרכו לשנות חשיבה ולהבין שצריך לסובב מפתח כדי "להניע" את האופניים ושהכוח לגלגלים מגיע מהיד ולא מהרגליים כמו שהם רגילים, אך מספיקה דקה אחת כדי להבין איך לתפעל את הכלי. ההילוכים הרגילים והמוכרים של האופניים ממוקמים בצד שמאל ומועברים ע"י סיבוב הידית ורכיבה נכונה על אופניים חשמליים, משלבת דיווש קליל ללא מאמץ יחד עם המנוע. כל זה ע"מ להאריך את חיי הסוללה ואת טווח הנסיעה המרבי עד לטעינה הבאה. מהר מאד מגלים שההילוכים הנמוכים (עם גלגלי השיניים הקטנים המיועדים לעלות עליות), הופכים ללא רלוונטיים מכיוון שהמהירות שמייצר המנוע, גבוהה יותר ממה שיכול אדם לייצר כשההילוכים מכוונים על גלגלי השיניים הקטנים. לכן, בנוסף לסחיטת המצערת, הבנתי שע"מ לנסוע נכון יש לחשוב כל הזמן גם על ההילוכים הרגילים ביד שמאל ולשלב אותם בהתאם למהירות הנסיעה.

טעינה וסוללה:

טעינה וסוללה:
היצרן מדווח על אפשרות לנסוע על הסוללה במשך 5 שעות או 25 ק"מ ללא טעינה נוספת. שיצאתי לדרך, נורות הבקרה בסוללה הציגו מצב חיובי בו כל הנורות דלוקות אך כעבור שעתיים של נסיעה מאומצת ללא הפסקה, נכבו האורות הירוקים ונשארתי עם אורות אדומים בלבד שמעידים על סיום הסוללה. יאמר לזכות סוללת הליתיום האיכותית, שלא ניתן להרגיש בירידה בכוח שמספק המנוע כשהסוללה מתרוקנת כמו בסוללות העופרת. הטענה של הסוללה במשך כמה שעות במשרד, הובילה במפתיע לנסיעה ארוכה יותר שנמשכה לפרקים יותר משעתיים אך אז גם למדתי להשתמש יותר ברגליי כדי להתחיל כל נסיעה.

לסיכום:

ללא ספק מדובר בחגיגה עירונית שמשלבת פעילות פיזית מינורית, עם יכולת להגיע מהר ממקום למקום בתוך העיר. ישנה תחושה של כוח עילאי ברגליים כשמכניסים את המנוע לפעולה יחד עם הדיווש. אך כמה דברים קצת העיבו על החגיגה: העברת ההילוכים באופניים מצריכה הרפיה מהמצערת היד וגורמת לאיבוד כוח שקצת מאכזב, העברת 2 הילוכים בו זמנית מקפיצה את המנוע וגורמת לתחושה מאד לא נעימה (וגם רעשים לא סימפטיים) והמפתח שמחובר אנכית לסוללה ונמצא בין הרגליים, ממש מסכן את הברך הימנית בכל דיווש ומצריך זהירות. מעבר לכך נסיעה על אופניים חשמליים שקטה ונינוחה ואולי היתרון הגדול של הכלי הזה על שאר המתמודדים מולו בקטגוריה (קורקינטים חשמליים למיניהם) היא העובדה שגם במידה ונגמרת לכם הבטרייה, תמיד תוכלו לדווש את דרככם אל היעד כמו בימים ההם, של האופניים.
ציונים לסיכום:
- מנוע: סביר – הצליח להתמודד גם עם עליות קשות אך היה זקוק ל"פוש" עם הרגליים בכל תחילת נסיעה.
- סוללה - מעולה – החזיקה יותר ממה שציפיתי גם בעומסים גדולים ללא עזרה מהרגליים.
- נוחות – טובה- במיוחד בגלל הכיסא הארגונומי עם הבולם הפנימי.
- פוזה – סביר- אחרי הכל, מדובר באופניים עם מנוע עזר.
ציון כללי: 7.5 (מתוך 10)
יניב כהן | 13/6/10