מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

נהיגה בקיץ

טיפים לנהיגה נכונה בחום הקיץ הישראלי - רק באתר קמש.

מערכת קמש | 6/6/10
מתוך קטגוריית פרטי

נסיעה בקיץ הישראלי החם עלולה להטעות, לכאורה זוהי נסיעה בטוחה הכביש יבש, הראות טובה ויש הרבה שעות אור. אך למעשה, יותר תאונות עם נפגעים מתרחשות דווקא בחודשי הקיץ. יש לכך כמה סיבות שחלקן תלויות במצב הנהג אך גם כמה מהם תלויות במצב הרכב ובעיקר האם אתם ורכבכם מוכנים לקיץ.

טיפים להכנת הרכב לנסיעה בקיץ:

שמירה על מכלולי הרכב במצב תקין יעזרו להתמודד עם הסכנות האורבות בנסיעה בקיץ. שימו לב לכמה דברים חשובים:

- מצב הצמיגים: בדקו את שלמות הצמיגים ואת המצב הכללי שלהם ובעיקר שלא נוצרו בהם סדקים או חורים. בעת נסיעה בכביש לוהט הצמיגים מתחממים מאד ומתחילים להתרחב. צמיג פגום עלול להתפרק או להתפוצץ בזמן נסיעה. לקריאה נוספת על צמיגים - קראו עוד בכתבה על צמיגי שטח.

- בדקו את לחץ האוויר בגלגלים: נסיעה בחום גבוה מרחיבה את הצמיג במקצת ולכן לחץ האוויר בצמיגים יורד. אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה בחום, וודאו שאתם ממלאים קצת יותר אוויר בצמיגים (5% יותר) ובמידה ואתם עמוסים בכל המשפחה ותא מטען מלא, הקפידו על מילוי אוויר לפי הוראות היצרן לרכב עמוס. לעיתים ההפרשים יכולים להגיע ל50% יותר. לסרטון ההדרכה על מילוי לחץ אוויר לחצו כאן.

- בדקו שמן ואת גובה מפלס המים לפני הנסיעה. במידה וחסר משהו, מלאו לפי הוראות היצרן.

טיפים לנהיגה בטוחה בקיץ

החום הוא אויב הנהג, הוא מעייף מאד, גורם לטשטוש ובעיקר מעלה את לחץ הדם ורמת העצבים שלנו. בנסיעה ארוכה בקיץ, חשוב מאד להקפיד על כמה כללי בטיחות:
- עצרו להתרעננות. נהיגה בריכוז למשך יותר משעה זו אינה משימה פשוטה. עצירה של 10 דקות, שתייה קרה וחילוץ עצמות ישפרו את רמת הריכוז בזמן הנהיגה.
- לבשו משקפי שמש – אימוץ העניים בחום, מעייף , עלול לגרום לכאבי ראש ואינו מועיל.
- קירור פנים הרכב – שימוש במזגן הכרחי לפעמים אך ניתן להוריד את הטמפרטורות ברכב ע"י הכהית החלונות האחוריים בלבד ומניעת כניסה של שמש ישירה. בנוסף, נסיעה ארוכה עם מזגן מדללת את האוויר הטרי ברכב. אל תשכחו לפתוח חלון ולהכניס מידי פעם אוויר חדש לרכב.
- החזיקו מים וסוכריות (או מסטיקים) ברכב – העלאת רמת הסוכר תעזור לכם לריכוז ותפחית את רמת העייפות שהיא הדבר המסוכן ביותר שיכול לקרות לנהג

חום המנוע:

שימו לב לחום המנוע – בעיקר ברכבים ישנים אך גם ברכבים חדישים. כשנוסעים בחום קיצוני, עם מזגן בעליות קשות וחדות (ירושלים, חרמון, סדום וכדומה) המנוע מתאמץ מאד ומערכת הקירור עובדת שעות נוספות. אם יש בעיה קטנה במערכת הקירור (כמו ברדיאטור), היא תגדל ותהפוך להיות בעיה גדולה בדיוק באמצע העליות. חום קיצוני במנוע יכול לגרום לנזקים כבדים למנוע (ראש מנוע) ואף להשבית את הרכב מנסיעה. שימו לב למחוג המעיד על חום המנוע ואם הרכב מתחמם, עצרו בצד, פתחו מכסה מנוע ותנו לרכב להתקרר במשך מספר דקות עד שמחוג חום המנוע יגיע לרמה הנורמאלית שלו. לאחר מכן המשיכו בנסיעה והקפידו לבדוק את מד הטמפרטורה מידי כמה דקות לוודא שהוא לא מטפס שוב. בסים הנסיעה, גשו למוסך שלכם לבדוק מדוע התחמם הרכב והאם נגרם נזק.

הכי חשוב הוא לזהות שאתם עייפים ולדעת להפיג את העייפות בכל דרך שהיא גם אם זה אומר לעצור את הרכב ולהתרענן. סעו בזהירות!
מערכת קמש | 6/6/10