מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

גלגל רזרבי

תוהה מה לעשות עם גלגל רזרבי ברכבך? הכר את הגלגל הרזרבי ברכבך דרך אתר קמש.

| 23/5/10
מתוך קטגוריית פרטי

בכל רכב קיים גלגל נוסף שאמור להחליף את אחד הגלגלים במקרה של תקר (פנצ'ר). אך האם אתם יודעים היכן הוא נמצא? האם בדקתם לאחרונה אם הוא תקין? כדי שלא תיתפסו ב'מבחן פתע' ללא ידע מוקדם, כדאי לקרוא את המאמר הבא...

גלגל רזרבי ברכבים חדשים

כל יצרן רכב מתכנן מראש את המקום שהוא מייעד לגלגל הרזרבי, את שיטת אחסונו ברכב ואת סוגו. רוב האנשים שרוכשים רכב חדש, לא מתעניינים בגלגל הרזרבי בגלל שהוא שם רק למקרי חרום והרי כאשר אנחנו קונים רכב אנחנו באופוריה ולא חושבים בדרך כלל על מקרי חרום.

המלצה שלנו: הכירו את הגלגל הרזרבי שלכם. וודאו שאתם יודעים היכן הוא נחבא – בתא המטען, מתחת למכסה המנוע, או מתחת לרכב והבינו כיצד ניתן לשלוף אותו משם. ברכבים מסוימים תגלו שזוהי משימה לא כ"כ פשוטה (לנד רובר דיסקברי) או גרוע מכך... לא תמצאו גלגל רזרבי.

בהתאם לתקינה החדשה בארץ מ-2005 ולאופנה האחרונה והחסכונית במשקל ובמחיר של יצרני הרכב, תוכלו למצוא רכבים שמאחסנים בקרביהם ערכה לסתימת תקרים ומדחס לניפוח אוויר בגלגלים במקום גלגל רזרבי רגיל (פולקסווגן טוארג, פורשה קאיין). כדאי מאד שלא תמצאו את עצמכם מופתעים במקרה של פנצ'ר. וודאו שאתם יודעים כיצד לתפעל את ערכת התקרים ואת מדחס האוויר (מתחבר לשקע המצית ברכב) במקרה חירום.

גלגל ספייר קטן

אם תפשפשו באחורי רכבים חדישים אחרים (מאזדה 3) תוכלו לגלות גלגל רזרבי שאינו דומה לגלגלים המקוריים של הרכב, אלא גלגל קטן וצר מידות שמיועד לנסיעה מנהלתית קצרה במהירות של עד 80 קמ"ש עד לפנצ'רייה הקרובה. באופן עקרוני, ניתן להחליף את הגלגל הזה בכל אחד מהגלגלים האחרים, אך המלצתנו החמה (כמו גם של חלק מהיצרנים), היא להרכיב את הגלגל הרזרבי הקטן רק על הסרן האחורי (הגלגלים האחוריים בלבד) גם במקרה של תקר בגלגל הקדמי. זו אמנם עבודה יותר מסורבלת ולא נוחה, אך רצוי להעביר גלגל תקין אחורי אחד לקדמת הרכב במקום הגלגל המפונצ'ר, ולהרכיב את הרזרבי הקטן מאחור וזאת בעיקר בגלל הבדלי הגובה שייווצרו בסרן הקדמי של המכונית שיתרמו לרכב לאבד שליטה במקרה של בלימת חרום.

גלגל ספייר ברכב ישן

ברכבים הישנים יותר (משנת 2003 ומטה) היבואנים אולצו לספק גלגל רזרבי הדומה במידותיו לגלגלי הרכב המקוריים. חלק מהצמיגים ברכב שלנו יכולים להחזיק 5 שנים ויותר ורוב הנהגים ובעלי הרכבים לא מכירים את מצבו של הגלגל הרזרבי. לכן כדאי לבדוק את מצבו של הרזרבי אחת ל-3 חודשים ולמלא בו אוויר בכל פעם שנבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכב. אם במקרה אתם מגלים שהוא יבש יתר על המידה, מתקלף, או עם חורים וחוטים משוחררים, אל תהססו להחליפו בטרם עת. זה בטוח יצא לכם יותר זול משירותי גרירה שתצטרכו להזמין במקרה של פנצ'ר גם בגלגל הרזרבי.
| 23/5/10