מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

יבוא מקביל של רכב

שומעים על יבוא מקביל של רכב כך הרבה בתקשורת, אך מה זה אומר? כל התשובות באתר קמש

| 12/4/10
מתוך קטגוריית פרטי

מהו יבוא מקביל?

עד היום, יצרן רכב שרצה לשווק רכב לשוק הישראלי, חבר ליבואן רכב יחיד שקיבל בלעדיות לייבוא המותג שלו ושיווקו בארץ. כל יבואן שכזה קיבל אפשרות לחבור לעוד יצרנים ולקבל בלעדיות נוספת גם לשיווקם. המהלך הוביל למצב בו מספר קטן של חברות גדולות הפכו להיות 'נותנות הטון' העיקרי בשוק הרכב שכדי לא לייצר תחרות עם עצמן, קבעו לכולנו אילו דגמים ימכרו מכל מותג ובאילו מחירים.
לא עוד.

משרד התחבורה אישר במרץ 2010 את החוק המאפשר "ייבוא מקביל" שמשמעו- פתיחת שוק ייבוא הרכבים לכל המעוניין להיות יבואן. בנוסף לכך, משרד התחבורה אינו מחייב את היבואנים לייבא רכבים רק מהיצרן אלא מאפשר לייבאו גם מספקי משנה (דילרים) של כל היצרנים.

אז האם היבוא המקביל טוב לנו או לא?

המטרה המרכזית של הייבוא המקביל אותו אישר משרד התחבורה, היא לחסוך לנו כסף ולהוזיל את מחירי הרכבים החדשים. פתיחת השוק לתחרות היא לכאורה דבר בריא שיכניס שחקנים חדשים לענף (חברות ליסינג גדולות כבר ביקשו רישיונות ייבוא) ורכבים חדשים על הכביש. בשאיפה, עם מחירים זולים יותר ממה שידענו עד היום.

אך ההערכות הכלליות הן שאין צורך לפתוח שמפניה כ"כ מהר. את עיקר הוזלת המחירים נראה ברכבי היוקרה שנמכרים היום במחירים שמעל ל-300,000 ש"ח וברכבי נישה המהווים אחוז קטן מכלל הרכבים בארץ. ההשערות הן שיבואנים חדשים לא יוכלו לקנות באותם מחירים כמו היבואנים הותיקים מיצרני הרכבים ולכן לא יוכלו להוזיל משמעותית את הרכבים המשפחתיים והקטנים שהם הרוב המכריע של הרכבים על הכביש. לרכבים בסדר גודל של עד 120,000 ש"ח, צופים מומחי הכלכלה ירידה משוערת של 3% לערך מהמחירים שהיו עד היום.

לנו לא נותר אלא לקוות שהתחרות שתיווצר כאן תוביל בכל זאת לירידה משמעותית יותר של עלויות רכבים חדשים והרחבת מגוון המכוניות שנמכרות בארץ. אמן!
| 12/4/10