מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

רכב מסחרי קל

מה דעתך על רכב מסחרי קל כרכב משפחתי? האם פורץ טרנד חדש בישראל?

| 2/4/10
מתוך קטגוריית מסחרי וחקלאי

טרנד חדש?

אנחנו רואים אותם כל היום על הכבישים, הם נראים קצת מגושמים, בדרך כלל עם מדבקה של חברה כזו או אחרת והם תמיד ממהרים לעבודה. אך הרכבים המסחריים הקלים שמשווקים כיום בישראל יכולים בהחלט להיות פיתרון יעיל ונוח גם למשפחות בעיקר כאלו עם 5 נפשות שיוצאת מידי שבת לטיולים וסובלות מצפיפות ודוחק מאחור. נפח המטען הגדול, יכולת נשיאה ושילוב יכולות של רכב פרטי, הופכים את המסחרי הקל לאפשרות אטרקטיבית ביותר למשפחות.

איך הכל התחיל

המסחריים הקלים בנויים למעשה על מרכבים של רכבים פרטיים מוכרים שחובר להם ארגז גדול בחלק האחורי המגדיל את נפח תא אחסון. בשנות השמונים האופציה האפשרית הייתה סובארו טנדר ששלטה בשוק עם ארגז אחורי וספסלים מתקפלים עד שהגיעה הרנו אקספרס עם מנוע חזק יותר וספסל אחורי מובנה בגוף הרכב כמו ברכבים הפרטים והציפו את הכבישים.

לאחר כמה שנים של שקט פרצה לשוק הסיטרואן ברלינגו והיבואנים נדהמו מהמכירות, הראשונים להגיב היו רנו שהציגו מיד את הקנגו הזריז ומהיר יותר ובמשך כמה שנים, הקרב על התואר "המסחרית של ישראל" התקיים בין השתיים שאפשרו נוחות נהיגה סבירה מול יכולת העמסה גדולה בהרבה מרכבי הסטיישן שהיו מצויים בשוק. שאר היבואניות ראו כי טוב ובמהרה הצטרפו לשוק גם פורד קונקט פיאט דובלו ופיז'ו פרטנר. האחרונה דמתה באופן מפליא בצורתה וביכולותיה ל-2 המתחרות שכבשו את השוק. פורד ופיאט כבר הציגו משהו קצת יותר קשוח עם יכולת העמסה גדולה יותר ונפח מטען גדול יותר. ולמרות המתלים הקשוחים והמנוע המרעיש (בד"כ דיזל) שהפכו אותם לקצת יותר מסחריות מפרטיות, המנוע החזק ונוחות הנהיגה שהציגו הקפיצו את הקטגוריה רמה.

מסחרי קל כרכב ראשון בבית?

למה לא? גם אם אתם לא שיפוצניקים או חשמלאים, אוהבים מרווח מחיה באוטו, בעלי ילדים ורוצים גם מקום לכלב, המסחריות הקלות הן פתרון נהדר גם כרכב משפחתי.

הדגמים החדשים של 2010 עברו כמה שינוים ומתיחות פנים וטווח המחירים לרכישה מהניילונים התרחב ונע בין 120,000 ש"ח ל-150,000 ש"ח (תלוי בדגם וברמת האבזור). אם זה הסכום שאתם מתכננים להוציא עבור רכב חדש, כדאי לשקול את כמה דברים לפני קניית רכב חדש:

יתרונות:

- נפח העמסה גדול ומרווח, אפשר להעמיס את הילדים עם הכלב, המזוודות ושולחן מתקפל לסופ"ש בכנרת בלי לחשוב למה יהיה מקום ומה להשאיר בבית.

- חסכוניים בדלק. ואם נוהגים מעל 30,000 ק"מ בשנה, מנועי הדיזל המצויים בכל הדגמים יציגו נתוני צריכת דלק מצוינים ומשתלמים.

- נוחות הנסיע ה- למרות שהיא אינה בדיוק אותה נסיעה כמו ברכב פרטי, הדגמים של היום מאפשרים מרווח ישיבה נוח וגדול גם בספסל האחורי, תנאי ראייה טובים, מתלים נוחים וכל התוספות והפינוקים שניתן למצוא גם בדגמים הפרטיים.

- רשיון נהיגה ב' (אין צורך ברשיון ג').

חסרונות:

• ירידת ערך משמעותית גבוהה יותר מרוב הרכבים הפרטיים הנפוצים.
• התנהגות כביש- למרות הדמיון והבסיס הדומה, הן עדין פחות יציבות על הכביש, המתלים נוקשים וקשוחים יותר והרבה יותר רעשניים.
• חלפים וטיפולים יקרים יותר מהדגמים הפרטים בייחוד הפורד קונקט ופיאט דובלו.
• תדמית. שאם תוכלו להתעלם ממנה, תרוויחו.
אגב, באירופה כבר עלו על הטרנד הזה מזמן ועכשיו ניתן למצוא על הכבישים לא מעט דגמים חדשים לווריאציות חדשות שריככו את המסחריים הקלים והפכו אותם לידידותיים יותר למשפחה דוגמת הסקודה רומסטר והרנו לוגאן.
בשקלול כל הנתונים, אם תוכלו להתנתק מהתפיסה הרווחת של רכב מסחרי הוא לעבודה בלבד, תוכלו ליהנות מרכב שמתאים מאד למשפחות שאוהבות מרווח וטיולים בסופי שבוע, ולא מפחדות מתדמית.

| 2/4/10