מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

גרירה וחילוץ

גרירה וחילוץ ע"י חברות לשירותי דרך: מה שכדאי לדעת!

| 9/2/10
מתוך קטגוריית פרטי

גרירה וחילוץ שירותי דרך - ראשית דבר

מערך שירותי הגרירה ותיקוני הדרך עובר בשנים האחרונות לכיוון של חברות המתמחות במתן שירותי דרך של גרירה וחילוץ רכבים. חברות אלו ידועות בשם חברות שירותי דרך, חברות שירותי רכב או חברות גרירה וחילוץ רכב.
ראשית, יש לעשות מנוי לחברת שירותי דרך. על פי רוב המנוי נעשה דרך חברת הביטוח ומגולם בפוליסת הביטוח. השירותים הניתנים על ידי חברות שירותי הדרך הם רבים ומגוונים וכוללים בין השאר שירותי גרירה וחילוץ, שירותי רכב חלופי, שירות רדיו חלופי(במקרה גניבה), שירותי החלפת צמיגים, ניידות שירות המצוידות במגוון חלפים (כגון: מצברים, נורות, רצועות, משאבות דלק ועוד).

בירורים על הדרך - מנוי לחברת שירותי דרך

חשוב לברר בעת חידוש הפוליסה היכן נעשה המנוי לרכבכם.
חברות הביטוח משנות, מעת לעת, את ההסדרים עם חברות שירותי הדרך והחילוץ, לכן כדאי לברר עם חברת הביטוח את שם החברה בה יהיה מנוי הרכב.
הזמן הכי לא מומלץ לברר באיזו חברת שירותי דרך לרכב שלך יש מנוי, הוא בעת תקלה, או חלילה בעת תאונה. כדאי מאוד שמספר הטלפון של חברת שירותי הדרך יהיה במקום בולט ברכב על מנת ששאר משתמשי הרכב יוכלו לאתרו בקלות. בדרך כלל, מקבל הנהג יחד עם פוליסת הביטוח מדבקה עם פרטי חברת שירותי הדרך והטלפון שלה.

מי שמטפל בך - בעלי מקצוע או חאפרים

בחברות הגדולות, ניידות השירות מאוישות על ידי בעלי מקצוע מנוסים. לפי נוהלי משרד התחבורה, החברה רשאית להעסיק רק אנשי מקצוע בעלי תעודה מקצועית וללא עבר פלילי.
כיום ממתינים בכבישים "ציידי מכוניות נתקעות" המחפשים רכבים שנתקעו, ומנצלים את מצוקתם של הנהגים.
בהתחלה מספרים שבאו לעזור, ואחר כך דורשים תשלום עבור "העזרה". כדי להימנע מליפול קורבן לחאפרים הללו, ודאו כי רק איש השירות של החברה בה אתם מנויים יטפל ברכב ובכך תמנעו מעצמכם עוגמת נפש מיותרת.

הרכב לא מניע

במידה שהרכב כבה, או שאינו מניע, כדאי לבקש מהמוקדן בחברת שירותי הדרך לשלוח ניידת שירות. ברוב המקרים התקלה תתוקן בו במקום ולא יתעורר צורך לגרור את הרכב למוסך וכך יחסך זמן וכסף.
במידה שהרכב כבה במהלך נסיעה, רצוי לדחוף את הרכב לשולי הדרך כדי להימנע מפגיעת רכבים חולפים. ליבשו אפוד זוהר, הציבו את משולש האזהרה במקום בולט והתרחקו מהרכב.
באופן עקרוני, כדי לצמצם את האפשרויות להזדקקות לגרר באמצע הדרך, כדאי לבדוק מים ושמן באופן תדיר וכמובן למלא דלק.
רצוי להימנע מלצאת לדרך אם נשמעים רעשים מוזרים מהרכב או שנורת אזהרה דולקת בלוח המכוונים. יש לוודא שהגלגל הרזרבי תקין ומלא אוויר, במידה שיש חשש שהנסיעה לא תיגמר ביעד שאליו תכננתם להגיע, הזמינו ניידת שירות לבדיקת הרכב.

סוגי חילוץ רכב

במקרה של תאונה ללא נפגעים, ובמידה שהרכב לא יכול להמשיך בנסיעה, יש צורך לברר עם חברת הביטוח את יעד הגרירה ולאחר מכן להזמין גרר. אם אין יעד גרירה ברור, יגרר הרכב לשם פינויו מהכביש למגרש האחסנה. שם יש לשלם עבור כל יום אחסנה שבו הרכב יחנה במגרש.
במקרה של תאונה עם נפגעים חלילה, יש לערב את המשטרה. המשטרה תדאג לגרירת הרכב עם גרר, שעובד עימה, והרכב יפונה למגרש אחסנה. גם במקרה הזה האחסנה מחויבת בתשלום.
לבעלי פוליסת ביטוח מקיף, התשלום יוחזר בדרך כלל על ידי חברת הביטוח. ישנם שירותים המחויבים בתשלום - נציין חלק מהם (גם המנויים לחברות שירותי הדרך ישלמו, אלא שהם ישלמו תשלום מוזל):
• חילוצים מדרך לא סלולה כגון: חוף ים, שטח שאנו מוכרז כדרך סלולה לתנועת כלי רכב.
• שירות בגין אובדן מפתחות או שלט.
• חילוצים הנובעים משקיעת הרכב בבוץ.
• שירות נוסף על אותה תקלה.
חשוב לוודא בעת הזמנת השירות אם ישנו חיוב בגין השירות.

פעולות מנע - איך לצמצם סיכויים להיתקע

לפני יציאה לנסיעה עם הרכב, מומלץ:
לבדוק מים, שמן, לחץ אוויר בגלגלים, בדיקת תקינות לגלגל הרזרבי, לדעת היכן מצוי מספר הטלפון של חברת שירותי הדרך, לתדלק טרם היציאה לדרך( במידת הצורך), שהכלים להחלפת הגלגל הרזרבי תקינים ושאתם יודעים להשתמש בהם.
בדרך כלל, כיסוי המנוי בחברות שירותי הדרך אינו מכסה החלפת צמיגים לרכבוהדבר כרוך בתשלום.
במידה שקיבלתם שירות מניידת לשירותי דרך, נסו לקבל מידע מפורט על מהות התקלה ופריטי התקלה, האם טופלה באופן מושלם, או שיש צורך בהמשך טיפול במוסך.
במידה שיש צורך בגרירת הרכב, עדכנו את המוסך שהרכב בדרכו אליו. באם יש קודן עדכנו את חברת הגרירה והמוסך בקוד.
נוהל מקובל בעת גרירת רכב בחברות הגרירה הוא מילוי "טופס ביצוע" בו מסמן נהג הגרר שריטות , מכות פח, חפצים ואביזרים הנמצאים ברכב. דרשו לקבל עותק מטופס זה כדי למנוע אי נעימות במקרה של פגיעה ברכב בזמן הגרירה. במידה שהרכב נפגע בעת הגרירה או בדבר תלונה אחרת יש לפנות בהקדם למוקד החברה ולדווח.
אם גוררים את רכבכם ואינכם יכולים להצטרף לגרירה, כדאי ורצוי לא להשאיר חפצים יקרי ערך או כסף ברכב.
בימים חורפיים כדאי להימנע מכניסה לשלוליות. מים אילו עלולים לגרום לרטיבות במערכת ההצתה או לסתימת מערכת הפליטה ולגרום כניסה מים לאגזוז ולכיבוי המנוע. דבר נוסף שעלול לקרות הוא מגע של מים עם צלחות הבלמים, זה יכול לגרום לעיוות צלחות ודסקיות הבלמים.
אם כבר נכנסת לשלולית, ביציאה מהשלולית יש צורך ללחוץ ברכות על דוושת הבלמים כדי ליבשם ממים.

מה לעשות כשנתקעים עם הרכב?

אם הרכב לא מניע בעודו חונה בחנייה, כדאי לבדוק, לפני שפונים לחברת שירותי הדרך מספר דברים:
א. ברכב אוטומטי: כדאי לבדוק עם ידית ההילוכים נמצאת במצב P, מנגנון מיוחד המותקן ברכב מאפשר התנעת המנוע רק במצב חניה P)parking) או N)neutral) סרק. די שכיח שהידית לא הוחזרה למקומה. מנגנון זה קיים כדי שהרכב לא יתחיל בנסיעה מיד עם הפעלת המנוע. ברכבים מסוימים יש צורך גם ללחוץ על דוושת הבלם לשם התנעת הרכב.
ב. ישנם מקרים שהמפתח לא "קורא" את צ'יפ הזיהוי של האימובילייזר המקורי, כדאי לנסות להתניע עם מפתחות רזרביים.
ג. מצבר חלש הוא התקלה השכיחה ביותר בתחום התנעות הרכב, כדאי להיעזר בכבלים להתנעות.
במידה והרכב זקוק לשירות מקצועי, (מחמת היותו תקוע, או במקרה של תאונה ללא נפגעים בה נמצא הרכב תקוע בדרך) ויש ברשותך מנוי בחברה לשירותי דרך פעל לפי הסדר הבא:
1. אם התקלה אירעה באמצע הדרך, צא בזהירות מהרכב, לבש אפוד זוהר, דאג לדרדור הרכב לשולי הכביש, הצב משולש אזהרה במקום בולט והתרחק מהתנועה בכביש ככל שניתן.
2. במוקד שירותי הדרך תצטרך לתת מספר פרטים ולהלן העיקריים מבינהם:
מספר הרכב, פרטי זיהוי אישיים, מיקום הרכב, תאור התקלה, יעד גרירה - שם המוסך וכתובת.
3. שים לב! במידה שעזבת את הרכב לאחר שתיאמת עם מוקד שירותי הדרך, והרכב נפרץ או ניגנב האחריות היא שלך! - רצוי לא להשאיר את הרכב ולעזוב את המקום.
4. במידה שאין מנוי לרכב וזקוקים לגרירה, כדאי לבדוק ולהשוות מחירים בטלפון לפני שמזמינים גרר.
בשיחה עם נהג הגרר תישאלו היכן הרכב נימצא ולאן יש צורך לגרור.
הנתונים שיקבעו את מחיר הגרירה הם: סוג הרכב - רכב פרטי, רכב מסחרי וכדומה, מרחק הגרירה. במידה שיש צורך גם בחילוץ יחושב המחיר בהתאם לזמן העבודה.
| 9/2/10