מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

החלפת פנצ'ר

החלפת צמיג עקב פנצ'ר (תקר) בקלי קלות, איך עושים את זה? באתר קמש תמצא מדריך החלפת פנצ'ר פשוט וקל.

| 21/1/10
מתוך קטגוריית פרטי

החלפת פנצ'ר בגלגל - המדריך

החלפת פנצ'ר בגלגל - המדריך
• כללי בטיחות - יש להחנות את הרכב בשולי הדרך ורחוק ככול הניתן ממסלול הנסיעה. יש ללבוש אפודה זוהרת, לצאת מן הרכב ולהציב משולש אזהרה במיקום בולט לעין. חשוב ללחוץ על לחצן נורות האזהרה – זהו אותו כפתור עם לוגו של משולש המפעיל ארבע איתותים (וינקרים) בו זמנית ברכב.

• תחילת עבודה - רצוי למצוא מיקום בו הרכב יעמוד בצורה ישרה ככל הניתן. במידה שהדבר אינו אפשרי, יש לעגן את גלגלי הרכב שאינם בצד התקר באבן גדולה כדי למנוע הידרדרות הרכב בזמן הרמת הרכב על המגבה (ג'ק).

• לפני הרמת הרכב יש צורך בשחרור בורגי הגלגל(הגוז'ונים) וזאת כדי לא לטלטל את הרכב בעודו מוגבה על ידי הג'ק. המטרה היא למנוע קריסה של הרכב על הג'ק וכמו כן לעשות שימוש במשקלו הרב של הרכב בזמן פתיחת הברגים על מנת שהגלגל לא ינוע.

חשוב לדעת! בדגמים מסוימים כיוון פתיחת הברגים הוא הפוך, כלומר לכיוון סגירה - כדאי להתעדכן בספר הרכב. לאחר שחרור הברגים יש לעגן את המגבה (הג'ק) בנקודת העיגון המתאימה לדגם הרכב, גם מידע זה קיים בספר הרכב או מסומן על גבי הרכב.

העלאת הרכב בהדרגה ע"י הג'ק חשובה לבדיקת נטיית הרכב, אם יש חשש כי הרכב עומד ליפול מהג'ק, יש לעצור מייד ולשנות את המיקום רכב. ראוי לציין כי לעיתים עדיף לנסוע כמה מטרים עם תקר (פנצ'ר) ולא להסתבך עם ג'ק שבור ונזק לרכב.

ממשיכים בהחלפת הצמיג

לאחר שהגלגל המפונצ'ר מוגבה באוויר ומנותק מן הקרקע, יש לשלוף את הברגים החוצה. לפעמים קיימת אפשרות שגם לאחר הסרת הברגים הגלגל לא ייצא ממקומו, אפשר לקחת אבן או כלי דוגמת פטיש ולהכות בעדינות בצידו הפנימי של החישוק (ג'נט) על מנת לשחרר את הגלגל.

לאחר הסרת הגלגל, יש להרכיב את גלגל הרזרבי (ספאר). פה תיתכנה מספר בעיות: ראשית, יתכן שהגלגל לא יכול להיכנס למקומו, כיוון שלא הרמנו מספיק את הרכב. בגלגל המפונצ'ר לא היה אוויר והוא יצא בלי שהיינו צרכים להרים את הרכב לגובה רב ואילו בגלל החלופי יש להוסיף ולהגביה בזהירות את הרכב עם הג'ק עד להתאמה לגובה בו יכנס הגלגל בקלות למקומו. בעייה נוספת שתיתכן היא שהחורים בגלגל החליפי אינם מכוונים במדוייק אל מול כיוון בורג ההידוק ועל כן יש צורך לסובב את הגלגל עד להתאמה מלאה. תיתכן גם בעייה ש-תוף האופן, עליו יושב הגלגל, מסתובב ומקשה על הצבת הגלגל במקומו. במידה שנמצא עמכם אדם נוסף, בקשו ממנו ללחוץ על דוושת הבלם ללא כניסה וישיבה בתוך הרכב (שימו לב שהרכב באוויר ועלול ליפול חלילה מהג'ק) אלא רק להכניס את הרגל דרך דלת הנהג וללחוץ קלות על דוושת הבלמים. אם אין אדם נוסף הדקו את הגלגל למקומו ככל שניתן והנמיכו במקצת את הג'ק עד לנגיעת הגלגל בכביש, דבר זה ימנע את המשך סיבוב הגלגל.
לאחר השלמת הידוק הגלגל למקומו, הורידו את הרכב מהג'ק, והדקו את בורגי החיזוק ככל הניתן.

גלגל רזרבי חובה

שימו לב! בגלגלים חלופיים (רזרביים) מסוימים מוגבלת מהירות הנסיעה בהתאם לסוג הגלגל, וזאת בשל היותו קטן יותר וצר. יש לגשת בהקדם למוסך לתיקון תקרים (פנצ'ריות/פנצ'ר מאכער) לתיקון ו/או החלפת הצמיג הפגום.

חשוב מאוד לבצע איזון לגלגל לאחר תיקון התקר ולהתייעץ עם המנהל המקצועי במקום בשאלה אם נדרש כיוון פרונט.
| 21/1/10

קישורים רלונטים