מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

קטנוע ימאהה X-max

חוות דעת על ימאהה X-Max - הקטנוע השרירי של ימאהה אשר הגיע למבחן של אתר קמש.

יוש פורת והראל חובר | 21/1/10
מתוך קטגוריית דו-גלגלי

הפעם לא היה פרנץ' באולם התצוגה של מטרו ברח' מנחם בגין אך הוחלפו כמה וכמה דאחקות על הקטנוע הישן שלי עם נציג המכירות האדיב של מטרו, שליווה אותי לכיוון האקס מקס שחנה בחוץ. הדאחקות היו בצדק, איזה הבדל!

אז איך מתחילים?

האקס מקס הוא אחיו הצעיר של הטי מקס המיתולוגי, וניחן באותן תכונות שעיקרן, פרופיל נמוך ולוק של שרירן. הכי אופנוע שאפשר, אם אתה קטנוע. העיצוב זה תמיד עניין של טעם אישי, אך קשה להישאר אדישים מול המראה הייחודי שהחבר'ה מימאהה הצליחו לארגן לו. לוח המחוונים די סטנדרטי ולא מרגש, אבל פרקטי ומציג את כל מה שצריך. המשקף ממוקם בצורה מפתיעה שהתאימה לי בדיוק, אך הרוכב הגבוה בינינו (1.85) התלונן על מגן הרוח הנמוך מידי שבמהירות גבוהה, הרוח מייצרת רעש מעצבן באיזור הקסדה. המושב נוח (במיוחד החלק האחורי שמונע החלקה לאחור) ופתיחת המושב מן הסוויץ', היא פיצ'ר מנצח למי שצריך לתת למאבטחים בחניון לחטט בקרביו.

נוחות ויציבות

לייק וגם אנלייק. לאקס מקס יש גלגלי 15" מלפנים ו 14" מאחור עם בולמי זעזועים משובחים שספגו היטב את אסונות מחלקת ההנדסה של עיריית תל אביב. עם זאת, המושב רחב. רחב מדי ולא ממש מתאים למאותגרי גובה שכמוני שיגלו בעיית יציבות בכל רמזור. אם היו חסרים לי עוד כמה ס"מ (לא עלינו) זו הייתה ממש סכנה לעצור. בנוסף, המנהג המוזר להגביהה קונסולה איפה שהרגליים צריכות לנוח, גורם לימאהה (יחד עם חבריו לקטגוריה) לייצר געגועים לווספות הוותיקות שלא היה איכפת להם איפה תניח את רגלייך. כמו במחלקת עסקים במטוס, גם בקטנועים, מרחב רגליים הוא מצרך יקר. רגלית האמצע ממוקמת בדיוק רב ומקלה על הרמת הקטנוע הכבד על הג'ק – כבוד למהנדסים!

"מבחן החתול" של קמש

אזור האחסון שמתחת למושב האקס מקס הכיל יפה קסדה עם משקף נפתח, תיק גב ושרשרת. מכן אנו מסיקים שגם חתול, אם היה רוצה, היה מרגיש שם בנוח. ואם אתם רוצים עוד, יש אפילו תא כפפות ננעל בין הרגליים שיכול להכיל... זוג כפפות. כמובן שתמיד אפשר להתקין ארגז אחורי, אבל "אומר זאת כך יונית"... להתקין ארגז על האקס מקס – זה פשע אסתטי.

קצת על המנוע, כי אפשר להתעלם

קצת על המנוע – פשוט ויפהפה. 15 כ"ס, 250 סמ"ק, 21 כ"ס ב 7,500 סל"ד (לא שהיינו שם, אבל ככה אומרים), תאוצה חזקה ומפתיעה ומהלך הילוכים חלק שמאפשר תגובה מהירה בין המכוניות בתוך העיר. מחוץ לעיר, ברגע שנכנסים לכביש בו מהירות התנועה באזור 100-120 קמ"ש, האיקס מקס משתלב היטב. התחושה היא של שליטה (בזכות הישיבה הזקופה והגבוהה), ושבכל רגע נתון, יש כוח זמין לצאת לעקיפה אם צריך. במהירות של 110 קמ"ש, שהסל"ד באזור ה-6000, הכלי מתחיל לזמר סימפוניה לצילינדר אחד, והצליל ערב לאוזן!

התחושה דומה מאד לאופנוע: כוח, שליטה, מהירות, גובה ומתלים מדוייקים. מיצובישי חבוטה זוחלת לי בנתיב? משיכה קלה של המצערת והכלי מזנק בשמחה. המתלים הקשים, שבעיר יכולים להיות לעתים לא נעימים, מייצבים את הכלי ומשדרים תחושה של אחיזה טובה באספלט. סיבוב? פנייה? במהירות גבוהה האיקס מקס שמח ל"השכיב" בזווית שלא הייתה מביישת כלים גדולים וחזקים ממנו.

וקצת לפני הסיום...

גם עם נוסע נוסף (מורכב) לא מורגש הבדל מהותית בכביש מהיר. המנוע עדין מגיב במהירות, מתייצב על מהירות שיוט נאה ומשאיר כוח זמין לעקיפות. המורכבת מדווחת על מושב נעים ותנוחה נוחה. מה שכן, ידיות האחיזה למורכב, בצדדים, בעייתיות ולא מספקות תחושת יציבות. למורכבת נשארת ברירה אחת: לאחוז חזק במותניו של הנוהג או לעוף אחורה מהכלי. אם אתם מתכוונים להרכיב מישהו ולא מרגישים ממש בנוח מקשר אינטימי וקרוב איתו, עדיף להימנע. האיקס מקס מחייב אינטימיות בין הנוהג למורכב (ניתן לפרשנות לכל מיני כיוונים).

במבחן ה'מסתכלים עליי' – המקס לדורותיהם משדרים טסטוסטרון. העיצוב זורם, בעל נוכחות. אז כן, היו כמה וכמה מבטים ברמזורים, וגם שאלות, נימוסיות לרוב. אנשים נוספים ש'מסתכלים' עליי אלו שני ברנשים חרישיים במכונית אפרורית, עם משקפי שמש, כנראה ימ"ר תל אביב. אבל זה כבר קשור לסטיגמה אחרת של היאמאה (טי מקס בעיקר).

מחיר: לא זול – כ 32,500 ₪ על הכביש, האיקס מקס הוא ממוצע בקצה העליון של הקטגוריה. אבל על נוחות, ואיכות כנראה שצריך לשלם.
בלימת זעזועים: 9
נוחות נהיגה: 8 - כתלות בגובה הרוכב
תמרון: 9
פוזה: 9
מבחן החתול: 9
יוש פורת והראל חובר | 21/1/10