מאמרים נוספים
מיין לפי: א"ב נושא

פרטי
עוד

דו-גלגלי
עוד

ירוק
עוד

מסחרי וחקלאי
עוד

אדרנלין
עוד

קמש לעסקים
עוד

חיפוש כתבה

התנעה עם כבלים

מדריך התנעת רכב עם כבלים לבעלי מצבר חלש - כללי עשה ואל תעשה שיש להכיר לפני שמתחברים לרכב אחר.

| 21/1/10
מתוך קטגוריית פרטי

חילוץ רכב עם כבלים - מקרה שכיח

אחת התקלות השכיחות ברכב נגרמת כאשר מצבר הרכב חלש מכדי להניע את הרכב. במדריך הבא ניתן סקירה מפורטת על תהליך הנעת רכב עם כבלים.

איך מניעים רכב עם כבלים?

שלב א – העמד את הרכב התקין בעמדה קרובה לרכב המושבת, כך שכבלי ההצתה בין שתי המכוניות יוכלו להתחבר בין מצברי הרכב המושבת והתקין בקלות.

שלב ב - זיהוי קוטבי המצבר שלילי/מינוס(-) וחיובי/פלוס(+) (קוטב הוא נקודת החיבור בין המצבר לכבלי החשמל המוליכים לרכב). ההבדל בין הקטבים מתבטא בכך שהקוטב החיובי עבה יותר מהקוטב השלילי. על כל מצבר מוטבעים סימונים של (+) בצד החיובי ו (-) בצד השלילי. בדרך כלל, קיים מכסה שצבעו אדום על הקוטב החיובי ומכסה שצבעו שחור על הקוטב השלילי.

שלב ג - חיבור הכבלים למצברי הרכב חייב להיעשות במדויק. שים לב! יתכן שיגרם נזק למערכות החשמל והאלקטרוניקה ברכב במידה שלא יחוברו כבלי ההצתה כראוי (יש לפעול לפי סדר הפעולות המפורט מטה). לפני תחילת הפעולה יש לסגור את מתג ההצתה (ה-סוויץ') בשני הרכבים.

מכאן ואילך יש לפעול בסדר הפעולות הבא:
1. תחילה יש לחבר את הכבל האדום לקטבים החיוביים בשני הרכבים.
2. את הכבל השחור יש לחבר לגוף הרכב הרחק מכבל הפלוס למניעת ניצוצות או קצר בין הכבלים.
3. לאחר חיבור הכבלים ניתן להתניע את הרכב המושבת.
4. חשוב: חיבור המינוס על המצבר(ולא על גוף הרכב כמתואר) עשוי לגרום לקצר בין הכבלים ולעיתים יתכן אף פיצוץ במצבר ולפגיעה חמורה.
5. בסיום ההתנעה יש לנתק את הכבלים מ-2 המצברים בסדר הפוך לחיבורם - כלומר ניתוק הכבל השחור (מינוס(-)) מהרכב המושבת וכן הלאה. הרחק את הכבלים רחוק ככול הניתן ממצבר הרכב כדי למנוע ניצוצות.

ועוד כמה טיפים להתנעה עם כבלים

חשוב להשתמש בכבלים מקצועיים המתאימים להתנעות רכב.

כבלים לרכב דקים מידי לא יעיל ועשוי לגרום לחימום יתר של הכבלים.
שים לב! במידה שהרכב המושבת אינו מניע לאחר מספר ניסיונות, יש לחדול מייד מהניסיונות ולפנות לחשמלאי רכב או לחברות גרירה או שירותי רכב - ככל הנראה מדובר בתקלה אחרת שאינה ניתנת לפתרון על ידי שימוש בכבלים.
| 21/1/10